פושע מורשע מונע חקירה?

פושע מורשע מונע חקירה?

מי שבאופן שיגרתי עוסק בעבריינות, כזבנות, סרבנות, סחטנות, גזענות ותוקפנות לא ממש אוהב לקחת אחריות כשמתגלה טעות.

הפושע המורשע, זה שמונה לתפקידו על ידי נאשם בשלל כיתבי אשמה המסובך עד צוואר בערכאה בתיקווה למלט עצמו מהרשעה, בטח ראה בטלוויזיה כמו שאר המדינה את גיבור ישראל מנטרל מחבלים, ואז מבין שלובשי מדים מבולבלים סתם יורים עליו. יובל מראה להם שהוא לא חמוש, מרים ידיים וצורח שהוא ישראלי בכל כוחותיו לפני שהצרורות שנורים גורמים לו לאבד את חייו.

לא בטוח שיש לחלק נשקים לאנשים שאינם מיומנים, מאומנים, כשירים או שקולים. הוראות הפתיחה באש לא כוללות הוראות לירות המון יריות פרועות ורק אז לשאול שאלות ולנסות לזהות אם יש בכלל סכנות. מי מחלק רובים קרביים תקניים בלי לבדוק למי הם בכלל מגיעים?

במילים אחרות, התמונות מראות שלא היתה שום סיבה לירות. הנרצח לא היה חמוש לאחר שהשליך את אקדחו הצידה, הראה שאינו לובש חגורת התאבדות נפיצה, ובעצם לא איים על הסביבה בשום צורה אלא בעיקר עשה כמיטב יכולתו כדי להסביר שהוא לא מהווה סכנה שיש להשמידה. למרבה הצער, במקום לבדוק החמושים נהגו ללא שיקול דעת, בלי לנהוג לפי הנהלים, בפזיזות וכאחוזי אמוק.

ציטוט:

קשה להאמין, אבל יש דבר אחד שמחריד עוד יותר מפשע הוצאתו להורג של גיבור ישראל יובל דורון קסטלמן: התגובה הראשונית של הממסד לטרגדיה. בזה אחר זה מעלו בתפקידם משטרת ישראל, צבא ההגנה לישראל וראש ממשלת ישראל, ובכך איימו להכשיר גם את המקרים הבאים. המשטרה מיהרה להודיע שלא תחקור את האירוע כי מדובר ב”ירי דו צדדי”, למרות שכל העדויות מראות שלא היה בזירה שום ירי דו צדדי אלא חיסול חד צדדי. היא חיבלה בחקירה וזיהמה אותה, לא התעקשה על נתיחה לאחר המוות והוסיפה חטא על פשע כשבמשך שעות ארוכות לא ידעה לספק למשפחתו של המנוח נתון בסיסי – היכן מאושפז יקירם ונאבק על חייו. בני המשפחה נאלצו לחפשו בעצמם.

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, רצח של גיבור בוצע לנגד עיני האומה ללא סיבה ובלי שהייתה במעשיו שום סכנה. ללא קשר לתמונה הברורה ולתעודת הזהות היתומה שנותרה על הרצפה, המשטרה כנראה קיבלה הוראה לא לבדוק את מה שאירע.

לא מספיק שכולם ראו כישלון מיבצעי עם סוף טראגי, במקום לבקש סליחה, להשתתף בצערה של המשפחה ולבדוק מה קרה, ההנהלה מנסה לטשטש את כישלונה לצורכי פוליטיקה?

כאשר פושע סידרתי שמסובך עד צוואר בכיתבי אשמה ונמצא בהליך מביך בערכאה ממנה עבריין מורשע לפקד על המשטרה יש בעייה, כמו למשל טיוח, הזנחה, התעלמות מפשיעה וניסיונות הסתרה. עובדה.

קישור למאמר בהארץ.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

2 thoughts on “פושע מורשע מונע חקירה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן