כותרות גדולות ואותיות קטנות

כותרות גדולות ואותיות קטנות

לפעמים הכותרת הגדולה קצת מדאיגה או מטרידה, אבל חשוב לזכור שהיא נועדה להשמע בפרהסיה, והמציאות שמתוארת בהמשך הכתבה קצת לגמרי שונה.

ציטוט:

עודה חוסם את הדרך לשיתוף פעולה עם הממשלה: “לא נהפוך מגיבורים לקבצנים”

אנחנו מסרבים להימצא בין שני כוחות ימין. בין הימין המתנחלי שמיוצג על ידי נפתלי בנט, איילת שקד, אורבך, קארה, אלקין והאוזר – לבין הימין הפשיסטי, שמיוצג על ידי נתניהו, בן גביר וסמוטריץ'”.

עד כאן ציטוט שאולי שווה התייחסות וקצת פרשנות בגלל אי הבהירות.

כדאי להסביר שהמילים- “חוסם את הדרך לשיתוף פעולה עם ממשלה” ו- “אנחנו מסרבים להימצא בין שני כוחות ימין” אומרות דבר אחד ואז משהו הפוך לחלוטין.

בעברית קלה, משמעות האמירה המבלבלת די פשוטה. הציבור הערבי לא ישתף פעולה עם גזענים מלאי שנאה כלפי מיעוטים שבמקום אלוהים אומרים אללה. מצד שני, אין כוונה לעשות לממשלה הנחה, ולכן אסור להראות כאילו היא האופציה העדיפה.

מי יודע? אולי בצורה זו, מחיר החבירה או התמיכה יהייה יותר גבוה ולפתע תפרח האהבה. סך הכל, אף אחד לא באמת רוצה לראות את הכנופיה העבריינית שבה לשררה.

חוץ מזה, קצת מוזר שחבר מליאה שמקבל משכורת שמנה מהמדינה על פועלו למען הקהילה אומר לאחיו שלא צריך להביא הביתה פרנסה. אם אסור לשתף פעולה מדוע חבר הכנסת הנכבד עצמו משרת במליאה? למה הוא לא נותן דוגמה להמלצה שהושמעה?

עוד נקודה שמעלה תמיהה זה ההצהרה לגבי קבצנות וגבורה. מה משמעותה? אולי סיוע לדמוקרטיה היה כנראה נחשב למעשה אמיץ, משתלם, נבון ונכון, אבל איזה עוז מכובד יש בסרבנות לשיתוף פעולה ושוויון?

הקבצנים הם אלה שיושבים באופוזיציה בלי תקציבים. מי שעובר לקואליציה זוכה לנהל מיזמים ולהקל לתושבות ולתושבים על החיים הקשים.

בקיצור, אומנם הושמעו דברים מרשימים ומרגשים שיצרו כותרות מעניינות בעיתונים, אבל אין סיבה לחשוב שהמיעוט המקופח, המושמץ והשנוא במדינה באמת ישמח לחבור למקפחים, למשמיצים ולאלה ששונאים אחרים כדי ללכד בוחרים.

אולי כדאי לנצל את ההזדמנות ולהודות מקרב לב לקומץ הקיצונים הסרבניים והגזעניים על שבזכות מעלליהם המרושעים, אלה שסותרים את עיקרה של תורת היהודים ומזיקים לאחרים, עכשיו קצת יותר ברור לפוליטיקאים מתלבטים עם מי הציבור שלהם לא ממש ירצה לעשות עסקים מפוקפקים.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- מיעוטים אוהבים גזענים? קישור למאמר בשם- הסוטים מחזון המייסדים אשמים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “כותרות גדולות ואותיות קטנות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן