חורבן לאומי או הסדר אזורי?

חורבן לאומי או הסדר אזורי?

שנו אבותנו הנבונים- דיברי חכמים בנחת נשמעים.

במידה והם צודקים, הרי שהצורחים, הזועקים, המאיימים והצועקים לא ממש נשמעים שלווים ולכן יתכן שהם לא ממש גיבורים נבונים שכובשים בהצלחה יצרים פרועים.

ציטוט:

ח”כ בן גביר הגיע לשכונה תחת אבטחה, שלף את נשקו וצעק “תירו בהם”. מאות יהודים יידו אבנים לעבר בתי פלסטינים וניפצו שמשות של מכוניות.

ציטוט:

“נדרוס את בג”ץ, נכלא את השמאלנים” – מיכל רוזין דורשת דיון דחוף.
מיכל רוזין פנתה ליו”ר ועדת האתיקה ודרשה לקיים דיון דחוף לאור התבטאויותיו של חבר הכנסת דוד אמסלם מהליכוד.

עד כאן ציטוטים.

מה אפשר לומר? ביהדות ובדמוקרטיה מתן כבוד לזולת זה העיקר. מסיבה זו, כל מי שמסית, מכפיש, מאיים, מלבין פנים או מתאמץ לעורר מדנים ולהזיק לאחרים בעצם חוטא למצוות הקדושות ממרומים.

אומנם, המתחזים לכשרים לובשים בגדים יפים ולעיתים גם מתהדרים בכיפה גדולה כאילו יש בליבם אמונה בתורה, אבל הפגנת שנאה, טינה, לוחמנות, גזענות ואיבה חושפים לפרהסיה את בורותם המדהימה, שלא לומר- רישעותם המזיקה.

כזכור למקוננות ולמקוננים, קיצונים מרדניים ושנאת אחים כבר גרמו לנו נזקים לאומיים נוראיים עליהם אנו עדיין מצטערים. האם הפקנו לקחים חשובים או שהסתה מתמידה לשנאה חלילה תגרום לנו לשכוח את עיקרה של תורה ואת האירועים העתיקים שהיו מאוד כואבים?

נו טוב. את התשובה המלאה כנראה נדע בעוד כמה ימים, אז צריך שבינתיים נהייה סבלניות וסבלניים.

קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר בערוץ 7. קישור למאמר בשם- הטרור הלאומני הוא סיכון לאומי. קישור למאמר בשם- .הסתה, שנאה ופגיעה הן עיקרה? קישור למאמר בשם- מתאמים, שולפים אקדחים ומבעירים. קישור למאמר בשם- סכנה לדמוקרטיה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

4 thoughts on “חורבן לאומי או הסדר אזורי?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן