לאיראן אין הרבה זמן

לאיראן אין הרבה זמן

הנה ציטוט שאולי יעורר בטהראן קצת סקרנות:

האולטימטום של אירופה לאירן: “אם עד סוף השבוע אירן לא תביע את רצינותה – זו תהיה בעיה”

עד כאן ציטוט שהוא כנראה בעל משמעות, אפילו שבאיראן אולי יקבלו אותו בספקנות וזו תהייה טעות שכן יתכן שהדברים נאמרו ברצינות.

בעברית קלה, הדיפלומטיה היא משחק נחמד, והשעשוע הנימוסי הזה גם יספק לעולם הוכחה ששום דבר אחר לא עבד, במידה וחלילה איזה איום לפתע יושמד או סתם יעלם לעד.

בשלב זה הכל עדיין רגוע, אבל צריך להמתין פחות משבוע וכבר נדע אם המצב הפך ממסובך ורעוע לממש גרוע.

יתכן ששורש הבעייה הוא שהפרסים סבורים בשגגה שליהודים יהייה קשה להיות אחראים לשואה, וזו לכאורה שגיאה.

בתורה שלנו כתוב במפורש שמי שמנסה לייצר נשק להשמדה המונית וזומם להזיק לאומה העברית במכה גרעינית לוקח על עצמו סכנה סופנית. במילים אחרות, כמפסיקים לדבר ולא מצליחים להגיע להסדר המצב נעשה דליק, מסוכן ונפיץ הרבה יותר.

במידה והדיונים יופסקו או סתם ימשכו, יתארכו ויתמהמהו, אנשים אחראיים יתכנסו ויחליטו.

מי יודע? יתכן שההכרעה הקשה שתתקבל תהייה תואמת למה שמוסבר לנו בספר הספרים לגבי איומים קיומיים. מה לעשות. לפעמים אין ברירה אלא לנטרל סיכונים זדוניים לפני שחלילה יפגעו ילדיו הנרדפים. ככה זה בחיים. לא תמיד זה נעים, אבל לעיתים מוכרחים להיות נחושים.

בעזרת השם, בטהראן יבינו שנגמרו המשחקים ובמהירה יבואו הסכמים יעילים ואמינים. במידה והפרסים לא מאמינים להסברים דיפלומטיים, אללה לכאורה ירחם על השוגים שלפי מקורות זרים כביכול יעלו אליו בחלקיקים קטנים.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- כד קטן, חורבן ומבחן. קישור למאמר בשם- סיבה לדאגה. קישור למאמר בשם- הנאשם הפלילי גרם לסיכון לאומי. קישור למאמר בשם- מי אשם? קישור בשם- מי מפקפק שהשעון מתקתק? קישור למאמר בשם- להנחות שגויות יש תוצאות מצערות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

דילוג לתוכן