להנחות שגויות יש תוצאות מצערות

להנחות שגויות יש תוצאות מצערות

כמו שכבר נכתב והוסבר כמה וכמה פעמים בעבר, איראן צועדת בעיקביות החלטית לקראת עימות מר, וזה דבר שמעורר צער. הבעייה היא שיש להנהגה המרדנית והאלימה בפרס שאיפות וחלומות לגדולה, שליטה ותהילה, וזה כנראה מפריע לה להבין את המציאות שמסביבה.

משום מה, המנהיגים האיראניים המהפכניים לא יודעים שעם עתיק ועמיד שעבר שני חורבנות לאומיים ושואה נוראה כבר לא ממש מוכן יותר לקבל בשלווה כנועה כזו התנהגות מזיקה.

לצורך העניין פרס פעם בנה מפעל טקסטיל קטן בדימונה הרחוקה, והוא עבד יפה מאוד תקופה ארוכה. למעשה, מקורות זרים מספרים שעם חלוף עשרות השנים מאז הקמת הנולים שאורגים חוטים ציבעוניים הישראלים נעשו די קטלניים, אולי בגלל איכות הבדים הסרוגים.

גם ישראל וגם אמריקה הצהירו שלא יהייה מצב בו איראן עלולה לגרום לסכנה, אבל למרבה הצער המופרעים שבשליטה שם סבורים בשגגה שלא נעז לחסל איומים לפני שהם קמים, ככתוב בתורה. נו, טוב. כנראה שהמשא ומתן בפגישה הבאה לא יארך תקופה ארוכה.

כנראה שאמריקה תסביר לפרסים בנימוס דיפלומטי שהיא לא מסכימה ולא מרשה שהם יגרמו סכנה לסביבה, והאיראנים יסכימו לדון בנושא בשמחה, אבל אולי רק עוד שנה ובתמורה לתרומה כספית נדיבה. בתום הישיבה כולם יחייכו למצלמות, יעשו קניות ויסעו הבייתה.

סביר שהאיראנים יחושו מאושרים, גיבורים ומפחידים בזמן הטיסה חזרה לטהראן, אבל יתכן שהטייס לפתע יודיע בבהלה שאין איפה לנחות, שכן היא כבר לא כאן.

האיראנים חושבים שהיהודים ירשו להם לפתח נשק שישמיד המונים? נו, טוב. כנראה שהם קצת שוגים, אבל זאת זכותם המלאה להיות חולמניים, תוקפניים, סרבניים, אלימים, מסוכנים ואובדניים.

ציטוט?

איראן: ישראל מפחדת לצאת למלחמה “עם ציר ההתנגדות””המשטר הציוני מודאג מתחילתה של מלחמה אזורית לאחר חשיפת חולשות המשטר אשר הראו ירידה בכוח ההרתעה של הציונים”. כך על פי סוכנות הידיעות ‘תסנים’ האיראנית

עד כאן ציטוט.

כאמור, האיראנים כנראה לא ממש מבינים שהישראלים רציניים, והם אפילו מפרסמים את ההנחות המוטעות שלהם ברבים. אולי כדאי לגזור ולשמור את הציטוטים המפקפקים והלעגניים? סך הכל, יהייה חשוב לזכור את הפרסים העתיקים, ואולי גם להציג לראווה במוזיאונים את דיבריהם האחרונים.

קישור למאמר בחדרי חרדים. קישור למאמר בשם- השטן הגדול משמיע קול.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

דילוג לתוכן