למצוא את החיובי בפלילי

למצוא את החיובי בפלילי

יודעי דבר מספרים שחיים ומוות ביד הלשון, וכנראה שבגלל העיקרון הזה עוון חמור עם קלון הופך לקצת שחיתות בשילטון, ולכאורה לא קורה שום אסון. חוץ מזה, גם האסיר המשוחרר ששב להיות שר חטא כבעבר ולא קרה לו שום דבר.

ציטוט:

הסוגיה המרכזית שבמחלוקת היא שאלת הקלון. נתניהו מעוניין שכמו בעסקת דרעי, יעקפו את שאלת הקלון – אבל מנדלבליט מסרב. תיק דרעי התגלגל לעבירות מס, ואילו במקרה זה מדובר במרמה והפרת אמונים – שחיתות שלטונית.

עד כאן ציטוט.

אפשר לחשוב שאין קלון בשחיתות שילטונית, אבל זה כנראה עניין של הגדרה מישפטית באווירה חברית. סך הכל, עד היום היועץ המישפטי מאוד סייע לכנופייה העבריינית, ועשה זאת בצורה סדרתית.

אין צורך לחוש שיש לדמוקרטיה ולמוסדותיה סכנה קיומית, שהרי סיוע לפשע זו עבירה רצינית לכן תבוא לדבר תגובה החלטית.

חוץ מזה, הניסיון לתת מתנות, הנחות והקלות למבצעי עוונות הוא עדיין בגדר מזימה שטרם התממשה, ולכן אין סיבה לפחד שכן אולי מחר נראה שאין לקנוניה הצלחה גדולה.

סך הכל, אין הרבה בממשלה שישמחו לראות שעבריינים צוחקים ברבים על החוק במדינה, שכן זה יראה לציבור חוסר שליטה, ואולי גם יעצבן את הפרהסיה שמאוד סבלה מהכנופיה, זו שסגרה את הכלכלה, הסתבכה בערכאה והודחה.

לפיכך, זה בעצם די נחמד שמשתפי הפעולה עם הכנופייה והסייענים לדבר עבירה חשפו עצמם מרצונם לפרהסיה, ועכשיו כנראה תבוא הצדקה חוקית לתגובה ציונית ראוייה.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- עוון הסליחות וגברת כפרות. קישור למאמר בשם- מי מינה את הסלחנים לעבודה? קישור למאמר ב-N12. קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- מודים בחטאים ובורחים מעונשים? קישור למאמר בשם- נאשמים מבקשים פטור מעונשים?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

דילוג לתוכן