החזון לציון ימנע אסון

החזון לציון ימנע אסון

במגילת העצמאות שמפרטת את חזון הציונות, וגם בתורה הקדושה למאמינים בה, כתוב במפורש שאנו מבקשים שלום ולא עימות.

למרבה הצער, ישראל הסכימה לחלוקה שעליה הצביעה מליאת האו”ם בתום המנדט הבריטי בארבעים ושבע, אבל למחרת ההכרזה על הקמת המדינה כל מדינות ערב השכנות וגם המוסלמים שישבו בה קמו עליה לכלותה.

היהודים סירבו שוב למות. נימאס להם להיות הקורבנות התמידיים, והם לחמו כגיבורים בלי הרבה אמצעים או חברים.

הבריטים הנחמדים השאירו לערבים המון אמצעים, וגם נתנו להם שליטה במקומות חשובים. לנו עזרו הצ’כים הרחוקים וקיבלנו מהחברים האנושיים רובים. כנראה שרוב העולם הנוצרי מלא החסדים היה מורגל בהרג המוני יהודים, הדברים נראו לכל הרחמנים הסלחניים לגמרי טיבעיים, מוסריים, תרבותיים ושיגרתיים.

כידוע למאמינים בכתובים עתיקים, ירושלים היתה בירתם הקדושה של העברים מאז אלפי שנים, והשבים המצולקים למולדתם לחמו כגיבורים נואשים כדי לקבל זכות להיות בחיים. למרבה ההפתעה, הניצולים חסרי האמצעים הביסו את התוקפים המצויידים המשולהבים לשנאת אחרים.

הבורחים מביתם שהפסידו בקרבות המרים הפכו לפליטים, ובמקום להשתקם ולהקים בתים הם מנסים לספר לעצמם ולעולם בקולות בוכיים שאנחנו לכאורה אשמים במצבם, שהרי לשם שינוי התגוננו בהצלחה מתוקפים, וברוב חוצפתנו אפילו ניצחנו אוייבים רצחניים כנגד כל הסיכויים.

ציטוט:

כשבן-גוריון כתב לילד אמריקני בן 11: “ברגע שהערבים אף הם ירצו בשלום, יקום השלום”
מכתב מ-1963 בעל משמעות דרמטית לימים אלה נחשף לאחרונה, ממש לפני יום האזכרה השנתי לראש הממשלה הראשון שחל היום. על פי המכתב ששלח לילד יהודי-אמריקני, בן-גוריון טען ש”היהודים רוצים בשלום”

ציטט ממגילת העצמאות:

אנו קוראים – גם בתוך התקפת-הדמים הנערכת עלינו זה חדשים – לבני העם הערבי תושבי מדינת ישראל לשמור על שלום וליטול חלקם בבנין המדינה על יסוד אזרחות מלאה ושווה ועל יסוד נציגות מתאימה בכל מוסדותיה, הזמניים והקבועים.

אנו מושיטים יד שלום ושכנות טובה לכל המדינות השכנות ועמיהן, וקוראים להם לשיתוף פעולה ועזרה הדדית עם העם העברי העצמאי בארצו. מדינת ישראל מוכנה לתרום חלקה במאמץ משותף לקידמת המזרח התיכון כולו.

עד כאן ציטוט.

לאחר מילחמות מיותרות נוספות הצלחנו לעשות שלום עם ירדן ומצרים, ומאז המון שנים אין עימן בעייה אלא שיתוף פעולה. בעיית הפליטים המסלמים עם שם של מדינה שמעולם לא הייתה קיימת עדיין לא נפתרה, וגם לא הושלם חזון האומה להסדרה רגיעה.

למרבה הצער, הכנופייה העבריינית ששולטת בנו תקופה יותר מידי ארוכה לא מאמינה בחזון המדינה. ניא מסרבת להסדרה שמאוד תועיל לה, וראשה הא פושע שלא חושב על טובתה אלא בעיקר על בריחה מהרשעה וישיבה מאובטחת ורגועה בתא.

למרבה הצער כשמשחרר הבירה ניסה לעשות שלום עם הרשות השכנה באה לנו הסתה פרועה לחרדה ושנאה, בוצע בארץ רצח נורא, והציונות הוסתה מנתיבה, חזונה ודרכה.

התשובה לשנאה היא הידברות רגועה שתוביל למציאת פשרה. אין אפילו צורך באהבה או חיבה, אלא רק מוכנות לעצור את מעגל האיבה.

מי שמוכן לחיות לצידנו מוזמן, אהלן וסהלן. לעומת זאת, רשעים רצחניים שחלילה זוממים להשמידנו ולהיות כאן במקומנו שמים עצמם במצב מאוד מסוכן.

קישור למאמר בידיעות. קישור למגילת העצמאות. קישור למאמר בשם- קדושת החיים ונטרול סיכונים. קישור למאמר בשם- המלחמה בשנאה חשובה לקהילה. קישור למאמר בשם- כמו היסטוריה, גם הסתה חוזרת על עצמה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן