הסתרת פשע זו עבירה חמורה

הסתרת פשע זו עבירה חמורה

האם הפושע שהורשע חלילה נחפז לתת למשטרה הוראה לקבור את הראייה בלי לבצע בדיקה מעמיקה או נתיחה ולהביא מימצאים לחקירה? מי אחראי לתקלה שגרמה עוגמה נוספת ומיותרת למשפחה?

ציטוט:

משפחתו של יובל קסטלמן הסכימה להוצאת גופתו מהקבר לצורך בדיקה.

משפחתו של יובל קסטלמן הסכימה להוצאת גופתו מהקבר לצורך בדיקה. כזכור, בית הדין הצבאי שחרר ביום שלישי למעצר בית את סמ”ר במיל’ אביעד פריג’ה, החשוד בהמתה בקלות דעת של יובל קסטלמן בפיגוע שהתרחש בשבוע שעבר בירושלים. לפי החשד, פריג’ה ירה למוות תוך טעות בזיהוי ביובל – בעת שזה נחלץ לסייע בנטרול מחבל.

בהחלטתו, ביקש להזכיר השופט הצבאי סא”ל טובי הארט כי “אין לבצע ירי לעבר מישהו שלא נשקפת ממנו סכנה”, וכן כי “הרמת ידיים היא סימן מוסכם לכך”. לצד זאת, כך הוסיף, “לא כל מקרה בו הורמו ידיים מוציא מכלל סכנה כפי שהיה בעבר. כל שניתן לומר שבמקרה מעין זה יש להפעיל שיקול דעת לפני ביצוע ירי”

ציטוט:

קשה להאמין, אבל יש דבר אחד שמחריד עוד יותר מפשע הוצאתו להורג של גיבור ישראל יובל דורון קסטלמן: התגובה הראשונית של הממסד לטרגדיה. בזה אחר זה מעלו בתפקידם משטרת ישראל, צבא ההגנה לישראל וראש ממשלת ישראל, ובכך איימו להכשיר גם את המקרים הבאים. המשטרה מיהרה להודיע שלא תחקור את האירוע כי מדובר ב”ירי דו צדדי”, למרות שכל העדויות מראות שלא היה בזירה שום ירי דו צדדי אלא חיסול חד צדדי. היא חיבלה בחקירה וזיהמה אותה, לא התעקשה על נתיחה לאחר המוות והוסיפה חטא על פשע כשבמשך שעות ארוכות לא ידעה לספק למשפחתו של המנוח נתון בסיסי – היכן מאושפז יקירם ונאבק על חייו. בני המשפחה נאלצו לחפשו בעצמם.

עד כאן ציטוט.

טוב שהחוק לא מאפשר להסתיר פשעים שגרמו לאובדן חיים. רע מאוד יהייה לגלות שהיה ניסיון להחביא את הקליעים ולא להביא מימצאים, ובכך לסייע ליורים הנילהבים שבעליל לא פעלו לפי הנהלים.

למעשה, ההוצאה להורג בוצעה אל מול צלמים, ועל אף כל הניסיונות הנואשים של הקורבן להסביר בצעקות רמות לחמושים שהם טועים.

הסרטונים מראים שלא היה ניסיון מוצדק לנטרל סיכונים מאיימים, אלא ירי פרוע של קליעים רבים לעבר אדם שמרים ידיים כדי לוודא נזקים סופניים.

הוראות הפתיחה באש לא מצדיקות ירי קטלני אל עבר אנשים שאינם חמושים או מסוכנים ומרימים ידיים. מקסימום, מותר לירות לכיוון הרגליים.

ירי חסר אבחנה, לכאורה ללא הכשרה ובלי התחשבות בפקודות הצבא, זה פשע. מה שאולי יותר חמור זה ניסיון מודע מצד המשטרה והעבריין שאחראי עליה לקבור את הפרשה בלי בדיקה כדי לחמוק מהענשה.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- פושע מורשע מונע חקירה? קישור למאמר בהארץ.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

One thought on “הסתרת פשע זו עבירה חמורה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן