הציונות הגזענית והדמוקרטיה המשיחית

הציונות הגזענית והדמוקרטיה המשיחית

העוצמה היהודית האמיתית היא כנראה הגישה האנושית והמוסרית שהביאה לעולם האומה העברית. סך הכל, עיקרה של תורה הוא רדיפת שלום ומתן כבוד לבריאה, לא שנאה, טינה, איבה ומריבה מתמידה.

מי שמחפש כוח ועמדה כדי לעשות קרדום בה ולהטיל אימה או סתם לחוש כתרנגול הכי גבוה על הערימה כנראה לא ממש מבין את המסר המרכזי בתורה, זו שאהבת הזולת, הימנעות מפגיעה ובקשת הסדרה הן עיקרה.

במדינה דמוקרטית יש מוכנות לכבד כל קול, בתנאי שהוא לא מסית לגרימת נזק או פגיעה בקבוצה שונה, שכן הלבנת פנים בפרהסיה וזדון מלא שנאה מהווים פעילות אסורה, גם על פי דין תורה.

לאחרונה, נאשם בשלל תיקים פליליים שגם חשוד בגרימת אסון נורא ובבגידה בביטחון המדינה בעבור עמלה שמנה דחף וסייע להקים מפלגה שגזענות, סרבנות ושנאה הן משנתה הפסולה. מי יודע? אולי הדבר נעשה בתקווה לקבל סיוע ולחמוק מישיבה נעולה בתא.

כמובן שבמצעה של המפלגה שמורדת בחזון המדינה ובהוראה המרכזית מהתורה הקדושה לא מופיעה הודאה באשמה. למעשה, כמו מפלגות רודניות, אכזריות ואלימות אחרות, גם בקבוצה שדוגלת בשנאה ומריבה מתמידה, המילים הרשמיות יפות, יחסית הגיוניות ואפילו נשמעות מתונות.

במציאות, לפעמים- “אחוות עמים” הופכת לסיסמא ריקה במישטרים כוחניים ורעים, או שמפלגה שהמילה- סוציאליסטי מופיעה בשמה בעצם מתגלה ככנופייה רודנית וגזענית שמתמחה ברצח תעשייתי, שזה לא ממש חברתי.

בצורה דומה, גם בארץ מידי פעם שומעים על קבוצות שמתהדרות בשמות שלא ממש מייצגים את העמדות והרעיונות שלהן, אבל כנראה מעוררים פחות סערות התנגדויות. הנה למשל, יש מפלגות שמנסות לקחת את המושג- ציונות, ולהדביק אותו בכוח על סיסמאות חלולות או לחברו לאמונות דתיות.

כמובן, הבעייה היא שאי אפשר להיות גם דתי או חרדי וגם דמוקרטי, שהרי בעיני המאמינים לא הציבור קובע את דרכו אלא השוכן במרומים ונציגיו הקדושים, אלה הצדיקים עם הזקנים והאישומים הפליליים. בעיברית קלה, לומר- ציונות דתית זה אמין בערך כמו לזעוק- שוויונות גזענית.

ציטוט:

מכהנא עד בן גביר: הימין הרדיקלי חזר לכנסת – וגם יו”ר המפלגה נגד הלהט”ב נכנס | זה המצע.
בשנות השמונים כמעט כל הח”כים יצאו מהמליאה בנאומי מנהיג כך שהציע לאסור על יהודים להינשא לערביות. הפעם נתניהו קרא לבחור ב”ציונות הדתית”, ולכנסת נכנס מנהיג עוצמה יהודית שתומך למעשה בטרנספר: “נקים רשות לעידוד הגירה”. הלילה חגג בן גביר עם תומכיו ונאם: “יש לי חלום”. כרגע: גם יו”ר נעם אבי מעוז בפנים. אלו “עקרונות” עוצמה יהודית ונעם.

ציטוט:

בן גביר הצליח למשוך תשומת לב גם בעזרת פרובוקציות. זמן קצר לפני רצח רבין (1995) הציג לתקשורת את סמל מכוניתו של רבין, והכריז: “כמו שהגענו לסמל הזה, אנחנו יכולים להגיע לרבין”

עד כאן ציטוט.

בקיצור, אפשר לסכם ולומר שלא תמיד השמות של הקבוצות השונות באמת מייצגים את העמדות האמיתיות שלהן, ולפעמים ההונאה הזאת גורמת לטעויות, שגיאות, מבוכות קלות או לזוועות נוראות ואיומות.

קישור למאמר בידיעות.. קישור לויקיפדיה. קישור למאמר בשם- סכנה לדמוקרטיה. קישור למאמר בשם- מי הביא גזען שקרן ומסוכן למשכן? קישור למאמר בשם- למה רשעים גזעניים מתחזים ליהודים?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

9 thoughts on “הציונות הגזענית והדמוקרטיה המשיחית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן