חסינות מאפשרת רישעות וכזבנות

חסינות מאפשרת רישעות וכזבנות

מכוח החוק במדינה, הממשלה ממונה על הצבא. במילים אחרות, ההחלטה לצאת למלחמה או למבצע נקבעת על ידי ההנהלה.

לדרג המדיני יש חסינות, וכנראה שמסיבה זו חברי הכנופייה חושבים שאין בעייה לכזב, להשמיץ ללא הצדקה, להטיח אשמה ריקה ולנסות לגלגל אחריות על מי שמחוייב לציות. מה אפשר לומר? זו קצת בעייה שלפעמים מסייעת לתופעות של נכלוליות, עבריינות, כזבנות או סתם רישעות.

ציטוט:

רגב מחתה על תפקוד צה”ל בישיבת הקבינט: “אתם נותנים להם לנוח ברמדאן”

השרה הוסיפה: “עוד מעט העזתים ימכרו לנו אוכל מרוב סיוע הומניטרי”. רב אלוף הלוי בישיבה: אנחנו נלחמים באופן עצים.

עד כאן ציטוט.

ללובשי המדים יש חובה להיות נאמנים לדמוקרטיה ולחוקיה, אבל אסור להם להביע דיעה פוליטית שכן הם שליחי המדינה. בגלל מניעת מעבר סיוע כמו שהמדינה התחייבה נוצר מצב שיש רעב ומצוקה אזרחית גדולה ברצעת עזה, והדבר נחשב לפשע מלחמה. מצד שני, לראש הצבא אסור לגשת לטלוויזיה ולהודיע לפרהסיה שפושע מורשע לא שלח שוטרים לפנות צירים ולקיים את החלטת הממשלה.

ללא קשר למציאות המרה או לאחריותו של הפושע שגרם לה, חברת הכנופייה הנאמנה מנסה לפגוע בצבא? הטחת אשמה במי שמנוע מלתת תשובה היא מכה מתחת לחגורה, בכוונה. סך הכל, השרה החסינה יודעת שאסור לרמטכ”ל לענות לה, לחשוף את כזביה או להביע דיעה לגבי טיבעה המרושע.

בעברית קלה, שרה גסה, בוטה, אלימה, פרועה ובורה יכולה לצרוח על ראש הצבא ולזעוק שהוא לכאורה לא עושה את העבודה, ולמי שלובש מדים אסור להגיב להשמצה הריקה. למעשה, אפילו אי אפשר לספר שצה”ל מבצע פקודות ועובד לפי הנחיית הממשלה.

בגלל שהרמטכ”ל מנוע מהבעת דיעה בציבור על תעלוליה הארסיים, השיקריים והמזיקים של המעלילה נגד הצבא, אולי צריך שמישהו יסביר לקהילה שהתקפות נגד צבא ההגנה, השמצתו והוצאת דיבה כנגדו לא ממש מועילים למדינה בזמן מלחמה. חוץ מזה, פעם גולדה המנוחה ניסתה להאשים את הצבא בכישלונה הנורא, וגם היא לא הצליחה, והלכה.

חלילה, יעדי המלחמה שלא נמנעה על אף שלל מיכתבי האזהרה מהצבא לא יושגו, האירגון הרצחני לא יעלם והחטופות והחטופים לא ישובו לבתים, הציבור כנראה יבין שזה לא באשמת צה”ל שנלחם בגבורה והקרבה, אלא בגלל הכנופייה העבריינית והפושע המסוכן שמשום מה עדיין בראשה.

לסיכום, השרה האלימה יכולה לזעוק, לצרוח, ולנסות להלבין פנים בפרהסיה במאמץ להשמיץ את הצבא מתוך מחשבה שהיא חסינה, אבל המדינה כולה רואה את התנהגותה הבוטה, והיא גסה ומזיקה. לכולם גם די ברור מי שלח אותה לתקוף, לשקר, להכפיש, להשמיץ ולנסות להזיק, ולמה.

הערה אחרונה: את התמונה המזוייפת שלחה למערכת כתבתנו בינה, שהיא בעצם רק מכונה נטולת תובנה. במציאות, הפושע שאחראי למחדל נורא לא לוחם בגבורה בעזה, ואפילו יורש היצר נמלט מהזירה לחיי נוחות ורווחה בגולה.

קישור למאמר בכאן. קישור למאמר בשם- הסתה פרועה בשירות הוד מלכותה. קישור למאמר בשם- הפושע מסבך אותנו בפשע מלחמה. קישור למאמר בשם- הנאשם אחראי להרעבת עם. קישור למאמר בשם- פושע מרושע מרעיב אוכלוסיה. קישור למאמר בשם- לראש הכנופייה אין שליטה בפושע? קישור למאמר בשם- עבריין גזען בשירות פושע מסוכן. קישור לזהו זה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן