ידיעות, דיעות וחששות

ידיעות, דיעות וחששות

לפעמים הכותרות בעיתונים לא רק מביאות דיווחים נרגשים, מטרידים או מעניינים אלא גם כוללות את הדעות, הרשמים והפחדים האישיים של המספרים.

בנוסף, יש עוד הרבה סיבות לבחירת המילים שכלי תיקשורת לאומיים מפרסמים ברבים, אבל הציבור לא תמיד מקבל הסברים ברורים.

ציטוט:

איראן הצליחה לגרור את ארה”ב לעימות עקיף, בלי לשלם על כך את המחיר.

הנחיתות הצבאית של טהראן מול ארה”ב מחייבת אותה לנהל את העימות עם יריבתה באמצעות שליחיה במזרח התיכוןן. למעשה, השיטה הזו משרתת היטב גם את האמריקאים.

עד כאן ציטוט.

במציאות שלא תמיד קשורה לדיעות מודאגות שמושמעות בעיתונות, ארצות הברית פועלת במתינות ואחריות אך גם בעיקביות ונחישות.

נראה שהמעצמה הדמוקרטית הגדולה לא ממש מעוניינת להסלים כרגע את העימות, ואולי זה יתן הזדמנות להשיב את החטופים והחטופות, וגם ינמיך את גובה הלהבות. סך הכל, דברים בדרך כלל יוצאים משליטה ברגע שמתחילים לתת מכות.

הטענה כאילו אמריקה נגררת כנגד רצונה ולכאורה זוכה להשפלה בלי לתת תגובה או לעמוד על שלה אינה לגמרי נכונה. גם האמירה שאיפוק והשפלה כביכול נוחים לאמריקה היא קצת משונה.

למעשה, ארצות הברית מחזיקה כוחות רבים ומאוד קטלניים אצלנו בשכונה, ואפילו איראן הרחוקה זועקת בחרדה קיומית עם הצדקה טובה שהיא לכאורה לא אשמה במה שקרה בשבת השחורה, אחרי שהרפובליקה האיסלאמית מימנה, אימנה וחימשה את מבצעי הפשע המזעזע אל מול מצלמה

יתכן שהסדר העולמי קצת יופרע בגלל הצורך לנטרל סכנה ורשע בצורה נחושה, אבל לאחר השלמת המשימה נשוב לשגרה רגועה. מה שישראל עכשיו עושה מחוסר ברירה ולאחר התקפה מזוויעה על אזרחיה מהווה הדגמה לשאר הזדים התוקפניים בשכונה.

רק במידה ולא תהייה באיראן הבנה מלאה למצבה יגיע השלב הבא שעלול להעלות עשן, ולכן נכון לכרגע אפשר להרגע. ברצונו של האל העליון במזרח התיכון כל הזמן יש הפתעות, ואם יקרה משהו מעניין זה בטח יופיע בעיתון.

קישור למאמר בהארץ. קיעור למאמר בשם- הפחדים הקיומיים לגמרי מוצדקים. קישור למאמר בשם- קדושת החיים ואיומים מעצבנים. קישור למאמר בשם- להתאדות או לא להתאדות? קישור למאמר בשם- אין ברירה אלא לנטרל סכנה. למאמר בשם-המנהיגים האיראנים מאיימים?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן