לא מחליפים סוסים כושלים?

לא מחליפים סוסים כושלים?

נוויל צ’מברליין ראש ממשלת בריטניה הגדולה פעם חשב שניתן לסמוך על כזבן רשע ומופרע שכבר פירסם את מישנתו השגוייה והנוראה לפרהסיה, ואפילו הורשע לאחר ניסיון הפיכה וישב במיתקן כליאה.

הפוליטיקאי התרבותי ניפנף למצלמות בהסכם שהביא, וטען שהוא לכאורה הציל את אירופה, שזמן קצר אחר כך נבגדה, הותקפה, נכבשה וחרבה.

ההיסטוריה היא שופט נפלא. היום כבר לגמרי ברור שאי אפשר לסמוך על מי שאולי מדבר ניפלא אבל בעצם מתכונן למלחמה ודרכו אלימה. למעשה, דיבורים, הסכמים או חוקים לא ממש עושים רושם רב על עבריינים ופושעים. מטיבעם, ביריונים רק מפחדים מנזקים ועונשים.

לאחד הבגידה בהסכמה שנחתמה בריטניה הבינה את הצורך בהובלה יעילה, תקיפה וכשירה כדי לנצח במלחמה, ולצורך העיניין החליפה את ההנהגה שלה בלי חרטה.

לאחר תקופה קשה ומערכה ארוכה אנגליה ניצחה במלחמה, צרצ’יל נחשב לגיבור האומה וצ’מברליין זכור כבעל גישה רכה ותמימה.

אצלנו יש בעייה קצת דומה. התחילה מלחמת אין ברירה אבל ההנהגה אינה כשירה או אמינה. מה עושים? אולי הצבעת אי אימון קוסטרוקטיבי במליאה תתקן את הבעייה.

ציטוט:

גנץ תקף בחריפות, ונתניהו מחק את הציוץ נגד ראש השב”כ וראש אמ”ן.
חבר קבינט המלחמה תקף את רה”מ על הודעתו הלילית: “חייב לחזור בו”. לפיד: “נתניהו חצה קו אדום ומחליש את צה”ל”. אשכנזי קרא לנתניהו להסיר את הציוץ, ורה”מ עשה זאת אחרי הסערה אך כתב: “לא קיבלתי התרעות ספציפיות למלחמה”. איזנקוט: עליך לחדול מביקורת על המערכות שתחת אחריותך.

עד כאן ציטוט.

למה להנהגה יש צורך לתקוף את הצבא שלה? הפעולה המזיקה הזו לכאורה תראה שהיא בסדר ורק הש’ג אשם בתקלה? אולי כדאי שהמליאה תסמיך את בני לנהל את המלחמה ללא השהייה שכן מדובר בגורל המדינה ולא ברצונה של המורשעת הלקוייה.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- הנאשם ירשם לדראון עולם. קישור למאמר בשם- אחרי המלחמה תבוא חקירה. קישור למאמר בשם- נשיב את הביטחון ונבוא חשבון. קישור למאמר בשם- שוב שואה וגבורה? קישור למאמר בשם- המחדל מראה שהפושע כשל. קישור למאמר בשם- יתכן שמלכות נתניהו תסתיים במעשיהו.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

3 thoughts on “לא מחליפים סוסים כושלים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן