מי יפיל את הטיל?

מי יפיל את הטיל?

במקום לסור מרע, לעשות טוב ולבקש הסדרים כמצווה בכתובים העבריינים שבשילטון עושים שרירים, מתלהמים ונוהגים כביריונים מאיימים.

כתוצאה מההצהרות המטרידות, המפחידות והמאיימות שבאות ממעצמות חמושות איראן חשפה למצלמות כל מיני יכולות ותמונות יפות שמגובות בהצהרות מרשימות, וזה כנראה נעשה בגלל החרדות הקיומיות הקלות.

ציטוט:

דיווח בטלוויזיה הממלכתית באיראן נטען כי הטיל מסוגל “לחמוק” ממערכות נגד טילים בליסטיים של ארצות הברית ושל “המשטר הציוני”. מערכת “כיפת ברזל” הישראלית הוזכרה בדיווח במפורש, ונטען כי גם היא לא תוכל לעצור את הטיל החדש. ראוי להדגיש כי “כיפת ברזל” כלל לא מיועדת ליירט טילים ארוכי טווח, ולשם כך ישראל פיתחה מערכות אחרות, כגון “קלע דוד” ו”חץ”.

עד כאן ציטוט מדברים מלאי התרברבות שממש מעוררים התפעלות.

אומנם, האיראנים הסבירו את חששם מפני כיפת ברזל שמגנה ביעילות מדהימה על ישראל מפני צינורות שנורים מעזה, אבל במציאות על שמי המדינה שומרת באטמוספירה מערכת הרבה יותר מרשימה.

בעברית קלה, האיראים מודיעים ברבים שהם לא מפחדים מהטילים הלא נכונים. זה נחמד לדעת שהפרסים לגמרי רגועים, שהם חשים מוגנים, חזקים ושלווים, ושלדעתם אף אחד בעולם לא יעז להתעסק איתם.

אין שום צורך להסביר לאיראנים שהם שוב טועים או לפרסם בעיתונים את לוחות הזמנים. המשחקים הדיפלומטיים המנומסים כבר נערכים שנים והדברים רק מחמירים. אולי יעזרו מעשים קצת יותר נחושים?

למרבה הצער, הנאשם בשלל תיקים פליליים בעיקר מתמחה בהפצת פחדים קיומיים שעליהם הוא מדבר מאז הרבה שנים, אבל בפועל הוא הססן חרדתי ודל במעשים. מצד שני, אולי איזה שואה נוראה והשמדה זריזה של איזה מדינה שמנפנפת בטיליה תחלץ אותו מהרשעה וישיבה בתא?

למרבה הבעתה, יתכן שאת ההחלטה הגורלית תקבל המורשעת הלקוייה או יורש היצר הפרוע. למעשה, שר הביטחון כבר הודיע שהוא קיבל הוראה להתכונן לכל מה שבא, וזה בטח מעורר קצת דאגה בטהראן הרחוקה, שעדיין עומדת על תילה.

מי יודע? אולי האמריקאים יראו לעולם פעם נוספת מה קורה לזדים מסוכנים שחוצים קווים אדומים? לא בטוח שכדאי לתת לאנטישמים הזדמנות לומר שהיהודים אחראים לשואת הפרסים. אולי עדיף שנמשיך להיות הקורבנות הרגילים כמו בסיפורים השיגרתיים? מצד שני, חבל לקחת סיכונים מיותרים ובעצם אין הרבה בעולם שאוהבים את האיראנים.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- הנאשם יחמם את העולם? קישור למאמר בשם- איראן עדיין כאן?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

2 thoughts on “מי יפיל את הטיל?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן