מי רוצה תחרות בעולם הכשרות?

מי רוצה תחרות בעולם הכשרות?

והרי התחזית, שהיא בעצם דימיונית וקצת תיאורטית:

בלי הרבנות הראשית יוקל העומס התקציבי בצורה משמעותית ויהייה הרבה יותר קל לחיות בדמוקרטיה הישראלית.

בעזרת השם, הרבנים המאיימים באמת לא יסכימו לכבד את החוק, ימרדו בממשלה, יפוטרו לאלתר מהעבודה ששכר רב מידי בצידה, והפעילות שמסדרת קבורה וחתונה תעבור לרשות ממשלתית יותר גמישה, אנושית ומבינה.

האם אפשר להאמין באמונה שלמה שהרבנים יפסיקו את העשייה הקדושה או שזה סתם עוד ניסיון לסחיטה? זה יהייה די נפלא אם הם יעזבו מרצונם את העבודה.

ציטוט:

מרד הרבנות הראשית | הרב שמואל אליהו: “גם לרבנים מותר לשבות”

“לשר כהנא אין מושג ירוק בכשרות”: רבה הראשי של צפת ומבכירי הרבנים בישראל, הוא מהחתומים על “מרד” חברי מועצת הרבנות הראשית נגד רפורמת הכשרות של הממשלה.

בריאיון לאולפן ynet הוא מבטיח כי הרבנות – שהיא הרגולטור שאמור לבצע את החלטות הממשלה – לא תשתף פעולה: “לא ניתן יד להחרבת הזהות היהודית של המדינה. לא בזה, לא בגיור ולא ברישום נישואים”.

עד כאן ציטוט, אבל עוד לא ברור אם החזון יהפוך למציאות.

אין בעייה לתת למשרד הבריאות את הזכות והרשות לפקח על מזונות או לאפשר למשרד הפנים לספק למאוהבות ולמאוהבים רישיונות לנישואין בלי לתקוע מקלות כשרים בגלגלים ולגרום צרות מיותרות או יקרות בתירוצים גזעניים ונושנים.

בעזרת השכינה שבמרומים, הרבנים הנכבדים ינתקו עצמם מרצונם מתקציבים ציבוריים, מתארים ממלכתיים ומכיבודים, ובמקום לקשקש, לכפות ולהקשות על החיים של אחרים יגדלו נא משבעת המינים בזיעת אפיים כדי להביא מזון טרי לעוללות ולעוללים, וביכורים לירושלים.

כמובן, הבעייה האמיתית אינה האיום המרדני בחוקי המדינה, שנעשה בחוצפה ואל מול האומה כולה בהתרסה גסה אלא החשש שהסחטנים המתחזים לכשרים, אלה שעושים קרדום לחצוב בה תגי כשרות שמודבקים על האריזה כדי להעלות את מחירה, סתם מאיימים להפסיק להציק לפרהסיה, ובסוף הם ישובו לעבודה.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- למי יש מונופול על הכל יכול?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

4 thoughts on “מי רוצה תחרות בעולם הכשרות?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן