ממלכתיות, אחריות, עבריינות וכזבנות

ממלכתיות, אחריות, עבריינות וכזבנות

קצינים קרביים חייבים להיות מקצועיים, אמינים, אמיצים, הגונים, אחראיים וישרים. למעשה, ללא התכונות הללו הלוחמים שעליהם הם מופקדים לא יצאו להסתער ביחד עימם ולחתור למגע כשהכדורים שורקים. למרבה הצער, בארץ אנחנו צועקים – אחרי, ומסיבה זו אחוז המפקדים שנפגעים אצלנו הוא גבוה יחסית לצבאות אחרים.

מנהיגים מובילים חיילים במצבים מאתגרים, קשים ומסוכנים. פושעים ועבריינים סידרתיים מנצלים אחרים לצרכים אנוכיים.

בקיצור, כאשר רמטכ”ל לשעבר משמיע דברים אפשר להתייחס אליהם כנכונים, שקולים ומדוייקים. למעשה, גדי אינו פוליטיקאי פטפטן שמכביר מילים או רץ למיקרופונים לחפש זרקורים, ואולי דווקא מסיבה זו האמירות הברורות שלו לגבי הנאשם בפלילים חודרות עמוק עושות גלים.

ציטוט:

איזנקוט בריאיון ל”עובדה”: האחריות של נתניהו ברורה, מנענו בקבינט שגיאה אסטרטגית חמורה.

השר גדי איזנקוט אמר בריאיון לתכנית “עובדה” כי האחריות של ראש הממשלה בנימין נתניהו למתקפת 7 באוקטובר היא “חדה וברורה”. “ראש הממשלה הוא ראשון, הוא מעודכן גם מצה”ל וגם משב”כ והוא היה מעורב, אני מכיר את המעורבות שלו בבניית הגדר ומעורבות אחרת. הוא נושא באחריות חדה וברורה. לא צריך לקחת את האחריות, היא שם”, אמר בריאיון לאילנה דיין ב”עובדה”.

איזנקוט הוסיף גם כי קבינט המלחמה הצליח למנוע לדבריו החלטה שהייתה הופכת לשגיאה אסטרטגית. “מנענו החלטה מוטעית מאוד. אם היינו תוקפים בלבנון היינו מממשים את החזון האסטרטגי של סינוואר. ההימצאות שלנו שם מנעה ממדינת ישראל לעשות שגיאה אסטרטגית חמורה מאוד”, הוא הוסיף.

עד כאן ציטוט.

אפשר לומר שהדברים המצערים והמדאיגים הם כנראה אמינים, נכונים ומבוססים, אבל קצת קשה להבין למה הפושע הסידרתי עדיין מוביל את מדינת היהודים. סך הכל, הוא ממשיך לגרום לאומה נזקים לאומיים חמורים ומסוכנים לצרכים אנוכיים.

מלחמה עושים רק אם אין ברירה, כשיש סכנה וכאשר אי אפשר להגיע להסדרים. לפני שמפעילים את כל האמצעים וגם סופגים נזקים כדאי למצות את כל ההליכים, שכן עימותים אלימים בעצם מאוד פוגעים בכל הצדדים המעורבים.

פוליטיקאים שמתלהמים ומלבים רגשות עזים אוהבים להפריח איומים כדי לעשות רושם על המאזינות והמאזינים, אבל קצינים מנוסים יודעים שעדיפים פתרונות מדיניים שאינם אלימים, הרסניים, עצובים, יקרים וכואבים.

כאמור, מלחמה שמגדילה את רשימת השכולים עושים רק אם יש סכנה ואין ברירה יותר טובה, אבל בטח לא לצרכים פוליטיים.

קישור לידיעה בהארץ. קישור למאמר בשם- עבריינות מזיקה לחזון ציונות. קישור למאמר בשם- הפושע לוחם בחזון המדינה? קישור למאמר בשם- שלום בשכונה יפתור את הבעייה. קישור למאמר בשם- הפתרון מופיע בחזון לציון. קישור למאמר בשם- לתת אימון באדם הגון. קישור למאמר בשם- מי שלא מנע מלחמה וכשל במשימה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן