נאום נפלא וסכנה גדולה

נאום נפלא וסכנה גדולה

ראש הממשלה הרעננה, השקולה והזהירה נשא נאום נפלא. הוא היה צלול, ברור וכמעט בלי מבטא. אין ספק שהקצין המסור עובד מאוד קשה ושהוא מבין את כובד האחריות הלאומית שהוא נושא. פתגם עתיק מזהיר את החולמים מפני השגמת מאוויהם, ודומה שלאחרונה נפתלי חווה חזון שלפתע התממש והתקיים.

ללא קשר למה שרואים כאשר נמצאים בתפקיד ממלכתי שחורץ את גורלם של אנשים או לכובד האחריות שבאה עם הדאגה לשלומם של מיליוני אזרחיות ואזרחים, מנהיגים לפעמים נאלצים לבחור בין אפשרויות גרועות לנוראות. כמובן שקל להבין מה בבירור נראה טוב ומה הרבה פחות, אבל מאוד קשה לקבל החלטות כשברור שלכל צעד יהיו השלכות כואבות.

בעברית קלה, יש סכנה ממשית לשלום האומה שכבר מספיק סבלה. אם לא נעשה מאומה מצבנו יהייה רע, ואם חלילה נאלץ לנטרל סכנה קיומית התוצאה תהייה איומה. אכן, זו בעייה.

ציטוט:

בנט מאיים בפעולה נגד תכנית הגרעין של איראן: “הסובלנות שלנו הגיעה לקו פרשת מים”

בנאומו בפני העצרת הכללית של האו”ם, ראש הממשלה הדגיש כי “מילים לא עוצרות צנטריפוגות”

ציטוט עם ציטוט:

מי שבאופן תמידי וללא הרף דיבר בציבורי על חששו הטורדני ופחדו הקיומי מהסיכון האיראני הנוראי לא ממש חיסל או ניטרל את האוייב החוצפני.

למרבה הצער, בדיבורים רבים במשך המון שנים, ואפילו בעזרת הצגת איורים משעשעים ומרשימים בכנסים מכובדים, קצת קשה לעצור פיתוח אמצעים קטלניים, במיוחד אם מבטלים הסכמים שהיו מפקחים על הזוממים.

יש פתגם שאומר שיונקים שעירים שנובחים לא נושכים, ויתכן שהדברים נכונים.

במציאות כבוד הנאשם בפלילים אומנם נשא שלל נאומים מרהיבים למיקרופונים הסקרניים, הוא השמיע המון איומים, ביטא חרדה, פחד ואימה ברבים, וגם צילצל ללא הרף בפעמונים, אבל למרבה הצער הסיכונים רק מחמירים, אולי משום שהם לא מתרגשים ממילים או מתרשמים מקשקשנים הססניים שלא פועלים.

ציטוט:

מורשת נתניהו: איראן קרובה לנשק גרעיני יותר מאי פעם.

ציטוט:

חלילה, האיראנים יקלטו מה נאמר ויבינו, אולי לאחר מאמץ ניכר ודיון על משמעות הדבר, שהישראלים בעצם אומרים דברים די ברורים- הזמן לקישקושים ופטפוטים נגמר.

המערכה הבאה עשוייה להיות זריזה, מפתיעה ונוראה, ואולי כדאי שההנהגה באיראן תפנים שהשתנו הזמנים ועדיף להיות מאוד גמישים, אחרת חלילה יבואו שינויים מצערים לזוממים להזיק לאחרים.

עיתונים לא קובעים בנושאים צבאיים או מדיניים, אבל הם מבהירים, מסבירים, חושפים ומתריעים. לכל השאר, כך משוכנעים המאמינים, כנראה אחראים השוכן במרומים והאנשים שמנהלים לאחרים את החיים.

עד כאן ציטוט.

כאמור, הנאום באו”ם היה נפלא, אבל המשמעות שלו קצת מטרידה. ישראל לא תאפשר לאיראן להשיג פצצה, וזה אומר שיתכן ולא תהייה ברירה אלא לפעול בצורה נחושה כנגד הסכנה למדינה. בעזרת השם, איראן לא רוצה לוותר על קיומה והכל יסתיים ללא מהומה.

מצד שני, עד היום איראן הייתה מרדנית, אלימה, מתריסה וחצופה די בהתמדה ולכן צריך לקחת בחשבון שהיא לא תשנה את דרכה אלא רק תעלם מהמפה.

ראש הממשלה לא פירט מה יקרה אם איראן לא תזדרז לחדול מפיתוח נשק מאוד מסוכן, אבל יתכן שהמסר הובן בטהרן, ועכשיו זה כבר רק עניין של זמן.

חוץ מכל האמור וללא שום קשר, זה די נחמד לראות שהדברים שנכתבים אצלנו נאמרים לעולם על ידי בכירים אל מול מאזינות ומאזינים עם אוזניות על האוזניים. כמובן, מה שבאמת חשוב זה לראות אם גם האיראנים מעיינים בהגיגים של ישראלים דעתניים. סך הכל, זה יחסית קל להבין שבדיבורים או בעזרת איורים באמת לא מחסלים איומים.

קישור למאמר בשם- בדיבורים ריקים לא מנטרלים סיכונים. קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- איראן הכניסה עצמה למצב מסוכן. קישור למאמר בוואלה.. קישור למאמר בשם- ניסוחים מדוייקים ובחירת מילים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

2 thoughts on “נאום נפלא וסכנה גדולה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן