נשיאה שקטה ושופטת אמיצה

נשיאה שקטה ושופטת אמיצה

כבוד השופטת העליונה לשעבר מספרת לאומה הנדהמת שהיא לא נסחטת או נשלטת על ידי כנופייה מסוכנת. כנראה שמסיבה זו היא מסוגלת לומר לנו את האמת בלי לחוש מפוחדת או מאויימת.

טוב לדעת שנציגה בכירה, ישרה ואמיצה מסבירה שכאשר הזרוע המבצעת מצפצפת על הרשות השופטת ושולטת בכנסת, הדמוקרטיה נרמסת, שלא לומר נדרסת, נהרסת ונעלמת.

כמה נחמד שהציבור במדינה רואה את האמת המרה בכותרת מדאיגה. עד כה, הרבה התרעות מודאגות, אזהרות מטרידות ונבואות קודרות שעלו ברשתות החברתיות המנומסות לא ממש הביאו לתוצאות, אפילו שהן הועלו די בסדירות בימים ובלילות עם חרוזים ותמונות משעשעות.

ציטוט:

דורית ביניש תוקפת: “איש לא מנע מנתניהו ‘להיכנס לאירוע’ ולעצור”

“אם היו רוצים הידברות אמיתית, היו מורידים את החקיקה מסדר היום”: נשיאת בית המשפט העליון לשעבר דורית ביניש ספקנית כלפי כוונות הממשלה – ומודאגת מהעתיד • “התרעתי ואמרו לי שאני מגזימה, הדברים הכי גרועים במשטר יכולים לקרות”, היא טוענת.

“מה זה מה כבר יכול לקרות? הכול יכול לקרות, הכול יכול לקרות אם גוף אחד לא מבוקר מחזיק את כל הכוח והשלטון בידיו”. דורית ביניש, לשעבר נשיאת בית המשפט העליון ופרקליטת המדינה, עוקבת בדאגה אחרי החקיקה והרוחות הסוערות במדינה – ומרימה דגל אזהרה מול כוונות הממשלה. “אני מודאגת כי אני חושבת שאנחנו באחת התקופות הקשות שהיו לנו בכל שנות המדינה – מבחינת האיומים על צורת המשטר, על שיטת המשטר, על הרבה מאוד דברים שקשורים כאן. בהחלט אני מודאגת, אני מצטערת שהגענו עד הלום”, היא מצהירה

עד כאן ציטוט.

מי יודע? אולי דבריה של כבוד השופטת המלומדת יסבירו למדינה שאף אחד בעצם לא מגן עליה מפני כנופייה מזיקה? למעשה, גם יש כוונה לסרס את בית המשפט הגבוה כך שלא יוכל להדיח פושע או לשלחו למתקן כליאה, וזאת על אף התחייבותו החתומה לא לעסוק בניגוד עיניינים מהמקפצה.

תאורטית, בדמוקרטיה יש שומרי סף שמוודאים שאין סכנה, אבל במבחן התוצאה הפושע הסידרתי עדיין בשליטה מלאה.

המשמעות של הכשל המזעזע היא פשוטה- עד כה, שני נשיאים, הפרקליטות, היועמ”שית ובית המשפט הגבוה לא עצרו או מנעו את המזימה להפוך דמוקרטיה לדיקטטורה. הפושע הסידרתי עדיין יושב בשררה ומזיק למדינה.

נו, טוב. אם כל שומרי הסף לא עצרו את התקלה, וחיות תמשיך לשמור על שתיקה בנוגע להפרת הסכמה חתומה, לא תהייה ברירה והעם החופשי יאלץ לעשות סדר במדינה שהוסתה מחזונה, דרכה ותורתה.

לא בטוח שהשפרצת מיים או הצלפה בנערה ודריסתה על ידי סוסים יעצרו את הרצון העממי לקיים את הכתוב במגילה שהקימה מדינה ליהודים. אם החוק הדומם לא יסייע לעם החופשי להגן על הדמוקרטיה, הציבור כנראה יאבק עד להצלחה מלאה.

ישראל לא תהפוך לדיקטטורה רק כדי להציל פושע מהרשעה. זה לא חזון המדינה. כבוד השופטת העליונה לשעבר גילתה לנו היום שהנשיאה הנוכחית של הערכאה העליונה לא ממש מושיעה את הדמוקרטיה הישראלית, וזה קצת תמוה. מעניין מה תאמר על זה ההיסטוריה לאחר שהאבק ישקע ותבוא חשיפה מלאה.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- ניגוד עיניינים והפרת הסכמים. קישור למאמר בשם- משברים לאומיים ותירוצים מגוחכים. קישור למאמר בשם- עבריין נימלט מבזה את בית המשפט? קישור למאמר בשם- ביזיון העליון. קישור למאמר בשם- החזון הלאומי, כשל מוסרי ואיום קיומי. קישור למאמר בשם- הצבעה במליאה תפתור את הבעייה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן