עבריינות פועלת בחוסר אחריות

עבריינות פועלת בחוסר אחריות

אין הרבה סיכוי הפושע הסידרתי, זה שמציית בהכנעה למורשעת לקוייה שאינה לגמרי רגועה, יבקש מהאומה שכבר מספיק סבלה סליחה או מחילה.

במציאות, העבריין לא יקח אחריות, לא יתפטר ולא ילך הבייתה בבושה. דומה שזו אפילו לא אפשרות, שהרי הוא לא ממש מעוניין לצאת לניבצרות או חושב שנעשתה על ידו טעות נוראה שגרמה לאבל, הרס, חורבן, שכול ויתמות.

למעשה, האפשרות היותר סבירה היא שהכזבן הפחדן ינסה להטיל אשמה ומורא על הסביבה. סך הכל, המשפחה המלכותית בעיקר פועלת לטובתה, ושתשרף המדינה. אז מה אם הייתה פעם איזה שבועת אמונים שניתנה במליאה או התרחש אסון לאומי מזעזע?

המורשעת הלקוייה קיבלה לישכה על חשבון המדינה והמנהלת שלה הסיתה, השמיצה, האשימה, הזיקה, פילגה, והוציאה דיבה רעה לפני שהתפוטרה. ממש נורא לחשוב על מה הקואליציה מבזבזת את כספה של הפרהסיה בזמן מלחמה.

יורש היצר הפרוע, זה העבריין שמידי פעם מזומן לערכאה ומתבקש לשלם פיצויים בעוון הפצת דיבה שיקרית שאין ביסוס לה, לא אץ רץ לעלות על הטיסה הראשונה לארץ ולפרוץ עם הכוחות הלוחמים בעזה. סך הכל, הוא נמצא הרחק מהסכנה, טובל בבריכה, ולכאורה מבקש מאחרים תרומה, כביכול גם למען המדינה.

ציטוט:

נתניהו יפרוש? מודל מתמטי מראה: לא מרצון.

הסיבות לפרישה של ראש הממשלה בנימין נתניהו מצטברות והולכות מדי יום ■ האם הוא יעשה זאת? מודל מתמטי חדש וההיסטוריה של רוב המנהיגים מוכיחים שלא רק שלא יעשה זאת, אלא שמאמצי השליטה שלו ילכו ויחריפו.

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? כנראה שהפושע יודח גם הוא לא ממש רוצה בדבר. אולי הוא לא יעשה זאת מרצונו, אבל החוק יסיים את שילטונו.

למרבה הצער, ההיסטוריה הלאומית שלנו תיזכור את סיפור התנהלותו של העבריין, ותדון בכישלונו, חטאו וניזקו. טוב שנילמד מימנו כדי שהדבר לא יחזור על עצמו.

קישור למאמר בדמרקר. קישור למאמר בשם- מי אחראי? קישור למאמר בשם- לא מחליפים סוסים כושלים? קישור למאמר בשם- הנאשם ירשם לדראון עולם. קישור למאמר בשם- המחדל מראה שהפושע כשל. 

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן