עשרת הדברות המעודכנות

עשרת הדברות המעודכנות


בשנים האחרונות, כנראה בגלל הסתה מתמידה, קצת שונתה עיקרה של תורה. במקום הידברות, רדיפת שלום והסדרה הייתה כאן אלימות, ליבוי איבה, חרדה, שנאה ומריבה. במקום להימנע מגרימת נזק לאחר, כזה שלא היה נעים לך, הדבר הפוגעני הפך לתחביב נפוץ במדינה.

הפוליטיקאים הנכלוליים עוסקים בהכפשה, השמצה, ליבוי טינה וחרדה, וכל זאת ללא התחשבות בטובת האומה והדמוקרטיה אלא מתוך מאמץ נואש להמלט מהרשעה וישיבה בתא.

לנוכח המצב הנורא, יתכן שצריך לעדכן את עיקרה של תורה כדי שתתאים לרוח התקופה, זו שהביאה עלינו הכנופייה עם שלל כיתבי האשמה והחשד לבגידה בעבור עמלה, שלמרבה ההקלה כבר נחשפה, הודחה והסתבכה בערכאה.

בבקשה:

אנֹכִי ה’ אֱלֹהֶיךָ אֲשֶׁר הוֹצֵאתִיךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם
עידכון- אני הבוס, תגיד תודה. אם רימיתי אותך, זה רק כי היה רצון לבחון את עירנותך.

לֹא יִהְיֶה לְךָ אֱלֹהִים אֲחֵרִים עַל פָּנָי. לֹא-תַעֲשֶׂה לְךָ פֶסֶל, וְכָל-תְּמוּנָה.
עידכון- מותר גם להעריץ תמונות של קדושים מזוקנים, להשתטח על קיברי צדיקים מתים, לציית לרבנים המסובכים בפלילים ולסגוד לעבריינים סידרתיים בעזרת תליונים מוזהבים שאינם עגלים. בנוסף, חשוב גם ללטף ולנשק קופסאות עץ שתלויות על משקופים. יודעי דבר סבורים שהרב חסדו מאוד נהנה מכאלה דברים.

לֹא תִשָּׂא אֶת-שֵׁם-ה’ אֱלֹהֶיךָ לַשָּׁוְא.
עידכון- במקום לקונן: “אלוהים אדירים”, יש להאשים פוליטיקאים עברייניים או יריבים פוליטיים.

זָכוֹר אֶת-יוֹם הַשַּׁבָּת לְקַדְּשׁוֹ.
עידכון- יש לצאת ביום המנוחה הקדוש, להתעמת עם לובשי מדים בכבישים, לזרוק אבנים ולשרוף דברים.

כַּבֵּד אֶת-אָבִיךָ וְאֶת-אִמֶּךָ.
עידכון- אסור בשום פנים ואופן שהחרדים יעלו את קיצבת הקשישים כי צריך להאביס משתמטים שלא תורמים והם אינם ציוניים או שוויוניים אלא צייתניים ובורים.

לא תרצח.
עידכון- בהחלט מותר להרוג ראשי ממשלה מכהנים בהמלצת רבנים מופרעים וחוטאים שסבורים בשגגה שאדמה חשובה יותר מחיים, או ששלום זה סכנה ליהודים.

לא תנאף.
עידכון- ההמלצה כנראה רק מתייחסת לרעייה יחידה, אבל בהחלט מותר לבגוד שלוש פעמים בכתובה אם כל פעם אם זה נעשה לאשה חדשה.

לא תגנוב.
עידכון- עשיית רווח אישי מעסקת צוללות חשודה שמסוכנת למדינה אינה ממש גניבה. כנראה שזו רק הונאה למען עשיית קופה קטנה בלי שמישרד הביטחון ידע.

לא תענה ברעך עד שקר.
עידכון- אין איסור להונות, להפר הבטחות, להוליך שולל ולהציג מצגות שווא, אז זה כנראה מקובל עכשיו.

לא תחמוד.
עידכון- סיגרים, שמפניות, תכשיטים יקרים, אירוחים מפנקים, מאמרים אוהדים בעיתונים הצייתניים, מלון מעופף של חמישה כוכבים בעלות של מאות מיליונים על חשבון משלמי המיסים, כמה מעונות רשמיים, טבחים פרטיים, מאפרות, ספרים, צבעים וגוזזי צפרניים לא בהכרח מעידים על חמדנות. זה כנראה רק המחיר שמשלמים ניבחרי ציבור על העבודה הקשה, המסורה, הטובה והיעילה שנעשית לשירות התושבות והתושבים.

עד כאן עידכון קל של כמה מצוות, ואולי זה יפתור את כל הבעיות ההלכתיות, המדיניות, הביטחוניות, החברתיות והמוסריות.

קישור לעשרת הדברות.קישור למאמר בשם-התיאוריה ויישומה. קישור למאמר בשם- למה העבריין הסידרתי מזיק למדינה? קישור למאמר בשם- החזון לציון כולל עוון וקלון? קישור למאמר בשם- פושעים עברייניים, טריקים ושטיקים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן