פוזה מאיימת ותמונה מזוייפת

פוזה מאיימת ותמונה מזוייפת

הציטוט שלמטה מעיד על התקרבות האפשרות לעימות מלא התרגשות שעשוי קצת לשנות את המציאות, והוא אולי יבער מהעולם עבריינות, אלימות, רישעות, חמדנות, רצחנות ותוקפנות.

מצד שני, במידה וזה לא יקרה יתכן שיבוא קץ לאנושות ולתרבות. נו, טוב. כדי לדעת מה יקרה כשדבר עוד טרם אירע צריך קצת סבלנות.

ציטוט מידיעת:

ספינה ש”קשורה לישראל” הותקפה ליד הודו – במקביל לאיום מצד איראן.
לפי הדיווחים למכלית נגרם נזק וחדרו אליה מים, אך האש שפרצה כובתה ולא היו נפגעים בקרב אנשי הצוות. החשודים המיידיים: החות’ים, שבינתיים לא נרתעים מהכוח הרב-לאומי שהקימה ארה”ב. אתמול דווח: ספינת ריגול איראנית מספקת להם מודיעין לתקיפות. טהרן מאיימת: “נסגור עוד נתיבי שיט, גם את הים התיכון”

עד כאן ציטוט.

ללא קשר לדעות קדומות או לאמונה בגישות שונות, מאחורי רוב המלחמות מסתתרות מזימות חמדניות. מסיבה זאת, הסיבות האמיתיות לאסונות עם מצבות אינן אידאולוגיות או דתיות אלא סתם אנוכיות ומרושעות.

הנה לדוגמא, לצאר הרוסי חלילה יגרם קצת נזק כלכלי במידה ויפתח ציר סחר חופשי בין הודו לעולם המערבי. איום ההסדרה המפחידה באיזור המזרח תיכוני גם יקטין את היקף המכירות הכביר והריווחי של נשק רוסי לכל מישטר מקומי שהוא רודני, תוקפני ורצחני.

מהסיבות שלעיל, המתיחות והמאבקים הנוכחיים כלל אינם מתרחשים בגלל אהבה לטרוריסטים רצחניים, שאיפה עזה לשחרר מדינה שמעולם לא התקיימה אלא רק הוזכרה כמחוז מרדני ומרוחק בכתובים העתיקים, או מחמת שנאה מושרשת כלפי כל היהודים.

במציאות העגומה, פושעים רודניים, אנוכיים ורצחניים בעיקר רוצים לשמר רווחים, ולחסל או לרמוס מתחרים. חוץ מזה, הם בדרך כלל אוגרים לעצמם אמצעים מאיימים ומנסים להפחיד אחרים באמצעים אלימים, וזה אומר שהם לא ממש תרבותיים, מרוסנים, מאופקים, הגיוניים, מנומסים או מתחשבים.

למעשה, לעבריינים סידרתיים, מרושעים וכוחניים אין אלוהים, ולא ממש אכפת להם לחטוא לציוויים הקדושים או מסיבלם של אחרים.

ההיסטוריה מראה די בבירור שבני אדם מוכנים לסבול מעונשם של שליטים אכזריים עד גבול מסויים, ואז הם קמים, מתאחדים ומביסים את הרעים. זה קרה לצרפתים, לאמריקאים וגם לאבותנו העבדים אצל המצרים.

אומנם, לא תמיד זה קל או נעים, אבל דומה שהאנושות מידי פעם נאלצת לעמוד נגד סיכונים מזיקים ללא קשר למחירים, עוד לפני שהם מחמירים והופכים עוד יותר יקרים. ככה זה בחיים. בעיקרון, הטיפול היעיל ברודנים הוא די דומה, אפילו שבמהלך ההיסטוריה השמות של הרעים החוטאים הללו קצת משתנים.

כאמור, דיברי הימים מספרים שרודנים רצחניים שמשחקים בחייהם של אחרים בסוף משלמים ונענשים. זה יכול לקרות כאן בפני שופטים, או במרומים, תלוי במה מאמינים.

כמובן שמנהיגים רודניים יכולים לקחת סיכונים ולהמר בחייהם של אחרים בגלל כל מיני דחפים או מאוויים אישיים, אבל בדרך כלל מגיע הרגע שבו נגמרים המשחקים. כשזה קורה הזדים האחראים לפשעים הרבים עומדים חשופים, כשמזימותיהם המזיקות והמרושעות מוארות בזרקורים.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- הטובים נגד הרעים. קישור למאמר בשם- רק בתימן יעלה עשן? קישור למאמר בשם- התגרות עלולה להביא לעימות. קישור למאמר בשם- הפחדים הקיומיים לגמרי מוצדקים. קישור למאמר בשם- אין ברירה אלא לנטרל סכנה

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “פוזה מאיימת ותמונה מזוייפת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן