שיקולים פוליטיים יעצרו פידיון שבויים?

שיקולים פוליטיים יעצרו פידיון שבויים?

הנאשם בפלילים לא שעה לשלל מיכתבי אזהרה שנישלחו אליו מהצבא, הוא לא עצר את הניסיון המסוכן לדרוס את הדמוקרטיה במטרה לחמוק מהרשעה על אף המחאה, והמחדל שלו הוביל לאסון נורא.

במקום לנסות לתקן את התקלה האיומה שמאוד פגעה במדינה, להגיע להסדרה ולהשיב את החטופות והחטופים בביטחה, נראה שהפושע מחבל במאמצים לפידיון שבויים ומתעקש להאריך את הלחימה.

סך הכל, אם תסתיים הלוחמה סביר שהנאשם יודח מהשררה ויזיע בערכאה אז למה שהוא יהייה מעוניין בסופה? במילים אחרות, יתכן שהדיבורים שלו על ניצחון מלא ומוחלט בעצם מבטאים היעדר מוכנות להגיע להסדרים שיצילו חיים.

ציטוט:

“נתניהו שלח שרים להתנגד לעסקה – כדי לסנדל את עצמו”

עד כאן ציטוט מעורר פלצות.

האם יתכן שבמקום לדאוג לשלום החטופות והחטופים הפושע מעדיף לגרום לסיכון איום? למה החברים בכנופייה שלו מחבלים במאמץ להפסיק את הלחימה?

את הטרור ניתן להביס בסבלנות נחושה, וגם יקח שנים להרגיע את השנאה בעזרת הבנה והסכמה שתוביל לפשרה. מצד שני, לחטופות ולחטופים אין זמן, ולכן העדיפות הלאומית והמוסרית חייבת להיות הצלת חיים ולא תמונת ניצחון על תל חורבות עשן לצלמים.

במלחמה יש שלבים. הסדר לא יעצור את החתירה להשגת היעדים, אבל יתן סיכוי להושיע אומללות ואומללים. מצד שני, התעקשות והערמת קשיים בתירוצים אלה או אחרים עלולים לגרום לכנופיית העבריינים להיות אחראית לכישלונות עגומים, עצובים ומיותרים.

חייהם של ישראליות וישראלים שנחטפו על ידי טרוריסטים רצחניים תלויים עכשיו בהחלטות של פוליטיקאים אנוכיים. כדאי מאוד שהם ישקלו היטב את צעדיהם הבאים.

הערה אחרונה: את תמונת המעצר של הפושע שלחה למערכת כתבתנו בינה, שהיא בעצם מכונה נטולת דיעה. למעשה, תפקידה הוא לזייף תמונות בהצלחה ולכן אי אפשר להאמין לה. במציאות, הנאשם רק נמצא בהליכים בערכאה ועוד אין הכרעה שתשלח אותו לשבת במתקן כליאה. סבלנות היא מעלה חשובה.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- הכנופייה מתנגדת לחזון המדינה? קישור למאמר בשם- מרד בחזון לציון יביא אסון.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן