תארים, כינויים ואישומים פליליים

תארים, כינויים ואישומים פליליים

יתכן שהתואר- “כזבן נכלולי” כבר יותר מוכר בציבורי.

במשך שנים העבריין הסידרתי זכה להתהדר בו, אבל אז לא היתה ברירה והיה צורך להוסיף לרשימה את המושג- נאשם פלילי.

ציטוט:

אחרי שהרמטכ”ל לשעבר והחבר בקבינט המלחמה אמר לאילנה דיין מה שידוע לכל בר דעת אחרי מאה ימים — שרק עסקה תחלץ את החטופים בחיים (“לא יהיה כאן מבצע אנטבה”) — ראש הממשלה מתעקש שרק המשך הלחץ הצבאי יחזירם.

למי להאמין? ממש דילמה. כיצד אפשר להכריע בין נאשם נכלולי ולא כשיר, שהביא בינתיים למיטוט החטופים ולהחזרת חמאס — כשהישגי צה”ל נשחקים בצל הדשדוש המדיני ומחבלים חוזרים לצפון הרצועה — לנבחר ציבור ערכי, ישר והגון, שהטענה היחידה כלפיו היא שהוא טירון פוליטי?

ציטוט עם ציטוט:

יש לנו היום מנהיגות שאומרת אמת לאנשים? גדי איזנקוט: “לא”.
גדי איזנקוט, חבר הפורום המצומצם שמנהל את המלחמה, גזר על עצמו שתיקה מאז השבעה באוקטובר • הוא גם לא דיבר אחרי שבנו הצעיר, גל, נפל בקרבות ברצועה • עכשיו, בראיון ראשון לעובדה הוא מדבר על הלילה שבו נמנעה מלחמה בצפון, על החטופים: “צריך לומר באומץ שאי אפשר להחזיר אותם שלא דרך עסקה” ועל השבת ההיא: “הם נכשלו בכישלון הגדול בתולדות המדינה”

עד כאן ציטוט.

אפשר להודות לגדי על יושרו, אומץ ליבו, מסירותו למולדתו ונאמנותו לעמו. למרבה הצער, הרמטכ”ל לשעבר גילה לאומה שהנאשם בפלילים אינו אדם ישר.

אפשר להעמיד פנים שהחדשות מפתיעות, מדהימות או מזעזעות, אבל במציאות העובדות מזמן ידועות. ללא קשר לכישלונות, טעויות נוראות ופעילויות עברייניות, מה שחשוב עכשיו זה לא השמעת תלונות או אמיתות מרות אלא לתקן את התקלות ולפתור את הבעיות.

עד כאן ציטוט עם ציטוט.

מה אפשר לומר? יתכן שהתארים- כזבן נכלולי ו- נאשם פלילי יוחלפו בעתיד בכינויים חדשים. סך הכל, בסוף ההליך המשפטי בדרך כלל יש החלטה, ולכן יתכן שהפושע הסידרתי יהפוך לאסיר עגמומי.

הערה אחרונה: את האיור המזוייף שלחה למערכת כתבתנו בינה, שהיא מאוד יצירתית אבל בעצם רק מכונה נטולת תובנה משל עצמה. פתגם ישן אומר שאין עשן בלי אש אבל מי שאינו נאשם פלילי לא צריך להתרגש, לפחד או להתייאש.

קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר בשם הנאשם הפלילי הוא כזבן סידרתי? קישור למאמר בשם- ממלכתיות, אחריות, עבריינות וכזבנות. קישור למאמר בשם- עבריינות מזיקה לחזון ציונות. קישור למאמר בשם- הפושע לוחם בחזון המדינה?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן