הסתה לדרך הנכונה תסייע?

הסתה לדרך הנכונה תסייע?

יתכן שהגיע הזמן לנסות לתקן בעייה שהחלה כאשר העבריין הכזבן החל להסית לשנאה, שאינה עיקרה של תורה, ומאז השתנה המצב כאן, לרעה.

יתכן שהסתה פרועה ומתמידה היא באמת הדרך הכי טובה להסביר לציבור את מצוותה של האמונה העברית העתיקה ועיקרי המציאות המרה. אז בבקשה:

משחרר הבירה לא היה בוגד אלא גיבור האומה ומשחרר הבירה.

שלום אינו סכנה נוראה אלא חזון האומה ומצווה מרכזית מהתורה.

שוויון אינו אסון. למעשה, בדמוקרטיה זה עיקר הרעיון.

רק שלום מביא ביטחון. סרבנות מובילה לאלימות, מדון, שכול ויגון.

הציונים הקימו את המדינה ולחמו לקיומה בהקרבה וגבורה, הם לא אוייביה.

סיפוח זה פשע בינלאומי ובעייה. הסדרה היא חזון המדינה והדבר גם ישמור על אופייה.

מי שאמר שכלום לא היה מסובך עד צוואר בשלל כיתבי אשמה וגם יש נגדו שתי ועדות חקירה.

יתכן שזה מספיק לעת עתה, שכן התדהמה כנראה מאוד גדולה.

נו, טוב. זה מה שקורה אחרי שהסתה מתמידה ורעילה מופצת ללא הפוגה יותר מעשרים שנה. ההתפקחות קצת כואבת וקשה, שלא לדבר על הבושה, הכלימה, כיתבי האשמה והחרטה הקלה.

למעשה, הנדסת התודעה שהתבצעה כאן הייתה כל כך יעילה עד שנרצח ראש ממשלה, לשילטון עלתה כנופיה עבריינית ומזיקה, ציונים דמוקרטיים ושוחרי שלום הואשמו בבגידה, לא היה שום מאמץ להשיג פשרה וכך ננטש חזון המדינה להסדרה או רגיעה, ועיקרה של תורה נזנח לטובת הסתה לשנאה.

במילים אחרות, אומה שלמה הוסטה מדרכה, מתורתה, מחזונה ומנתיבה רק בגלל פושע אחד שנורא רצה להיות בשליטה. מי יודע? אולי הנאשם ינסה להעביר את האחריות למורשעת הלקויה כמו שאדם עשה לחווה, או שסתם יספר שהוא נורא פחד מימנה ולכן ציית בהכנעה לרצונה.

ההיסטוריה כנראה תראה שהפרק העגום הזה בתולדות האומה העתיקה יזכר, אבל לא לטובה. עד עתה היו לנו שלושה אבות ושתי אימהות, ועכשיו נוסיף לעץ המשפחה הפורח ענף קוצני ודוקרני עם לקויות.

אולי עוזיהו בנה מגדלים בירושלים, אבל נתניהו יותיר זיכרון לאומי של מלך שחטא, הזיק, הפיץ שנאה, הסתבך ובגד במדינה, שלא לדבר על שבועת האמונים שהופרה.

היהודים אומרים “שים שלום” שלוש פעמים ביום. מגילת העצמאות קוראת לשוויון, הסדרה ופתרון. אסור לנו לעולל לאחרים מה ששנוא עלינו, אבל המסע להנדסת תודעה וההסתה לשנאה לגמרי הסיטו אותנו מדרכנו.

אולי הגיע הזמן להתעורר, להציץ במגילה ובספר מלא הקדושה, ולהזכר שאלימות, שינאה ולוחמה מתמידה אינן חזון האומה. למעשה מי שהטיף לדברים הללו הוא פושע שכנראה יסיים סגור בתא.

קישור למאמר בשם- עיקרה של תורה, חזון המדינה והסתה. קישור למאמר בשם- למה האופוזיציה מורדת בחזון המדינה? קישור למאמר בשם- סופה של הסתה. קישור למאמר בשם- בגידה בחזון המדינה. קישור למאמר בשם- שנאה היא עיקרה של הסתה? קישור למאמר בשם- גזענות ואלימות אינן ציונות. קישור למאמר בשם- חזון המדינה ודרכה של תורה. קישור למאמר בשם- החזון לציון כולל שוויון. קישור למאמר בשם- מגילת העצמאות תשמור על הציונות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

2 thoughts on “הסתה לדרך הנכונה תסייע?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן