השמדה אינה מיצווה אלא פשע

השמדה אינה מיצווה אלא פשע

בכתובים העתיקים מסופר שכאשר בני ישראל יצאו ממצרים באו עמלקים רשעים וגרמו נזקים איומים. כתוצאה מהאירועים הקשים והכואבים, אנו מצווים לא לשכוח מה פעם עוללו לאבותנו הפושעים המקראיים.
מאז, ברוך השם, באו ונעלמו עוד המוני רשעים שזממו וגם הצליחו לפגוע ביהודים.

מאוד סבלנו בגלל יוונים, רומאים, אשורים, בבלים, ספרדים, פוגרומיסטים, נאצים, תורכים ובריטים. משום מה, איננו מצווים להשמיד את כל האנטישמים, ולכן היוונים, הבריטים, האיטלקים, הספרדים והגרמנים עדיין קיימים.

הציווי לא לשכוח נזקים לאומיים חשוב כדי שנזכור שבכל דור ודור קמים עלינו לכלותנו ונהייה זהירים, חמושים ועירניים.

מצד שני, הרצון למחות את זכרם של שבטים אלימים אולי מובן, אבל היום מדובר במדינות ועמים שכוללים מאות מיליוני אנשים שאינם ציוניים. בקיצור, אי אפשר באמת לרצוח את כל האנטישמים שפעם הזיקו ליהודים.

הבעת שאיפה לחסל מיליוני אנשים שעלולים להיות מסוכנים או שיש להם איבה כלפי העברים מעידה על בעייה קשה בהבנת מסרים אנושיים בסיסיים. אולי בזמן המקרא שבטים השמידו אוייבים והדברים היו מקובלים, במיוחד על המנצחים, אבל מאז כבר חלפו שנים. היום יש בעולמו חוקים בינלאומיים שמונעים הענשה המונית ורצח של בילתי מעורבים.

ציטוט:

ראש ישיבת הסדר ביפו: לפי העיקרון ההלכתי – להרוג את כולם בעזה, גם תינוקות.
הרב אליהו מאלי, ראש ישיבת “שירת משה” שתלמידיו ממשיכים לשירות צבאי, אמר תחילה שגם לפי ההלכה יש לפעול לפי פקודות צה”ל. אחר כך ציין שזו מלחמת מצווה והסביר את העיקרון ההלכתי: “הדין – לא תחיה כל נשמה. לא תהרוג אותם? הם יהרגו אותך”. כשנשאל לגבי תינוקות, ענה: “אותו דבר”. מיכאלי: לפטר אותו.

עד כאן ציטוט.

לפי החוקים והתורה שמשה הביא מההרים חיוני לנטרל איומים מסוכנים אבל אסור להזיק לבילתי מעורבים או לפגוע באזרחים. הסיפורים על העמלקים ורצון למחותם אולי מעניינים, אבל היום דברים כאלה נחשבים לרצח עם, וזה פשע חמור שגורר עונשים כבדים.

הסתה פומבית לביצוע השמדה של אזרחים, נשים וילדים מעידה על חוסר הבנה מוחלט בכתובים, והיא גם פשע שלא באמת מעיד על ציוויים קדושים. עיקרה של תורה אינו נקמה והשמדת סכנה אלא בקשת שלום, כבוד לזולת ושאיפה להסדרה.

מי שלא מבין את המוסבר למעלה ומתמקד בשאיפה להשמיד שבט שמזמן נעלם מעל פני האדמה כנראה לא חי במציאות אלא בהיסטוריה או באיזה ישיבה סגורה, וזה בעייה.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- הפושע מסבך אותנו בפשע מלחמה. קישור למאמר בשם- הנאשם אחראי להרעבת עם. קישור למאמר בשם- פושע מרושע מרעיב אוכלוסיה. קישור למאמר בשם- לראש הכנופייה אין שליטה בפושע? קישור למאמר בשם- עבריין גזען בשירות פושע מסוכן. קישור לזהו זה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן