אולי רוחניות עדיפה על המציאות?

אולי רוחניות עדיפה על המציאות?

אולי הפוגה פילוסופית קלה תעזור לשכוח לרגע מהמציאות המרה?

התורה ומיצוותיה המוסריות השפיעו לא רק על האומה, שלכאורה פעם נבחרה ומאז נירדפת וסובלת די בהתמדה, אלא גם על אוכלוסיית העולם כולה.

אולי האמונה באל יהודי קשיש עם זקן שיושב על ענן לבן היא המחשה שמתאימה לילדי הגן, אבל כנראה שמשהו חייב להיות אחראי לבריאה, שכן דומה שהיא עובדה. על אף הגות מעמיקה במשך אלפי שנה לבני אדם אין תשובה יותר טובה לשאלה- “למה” מאשר ההשערה עתיקה שאין שום ביסוס מדעי בצידה. אנו נוהגים לומר- “הכל ברצונה של השכינה” כאשר אין לנו מושג מה קרה או מדוע.

ללא קשר לזיקנתה של המגילה הנושנה או למהות הבריאה, ההוראות שבה בעצם מהוות בסיס לחיי קהילה אחרת רעך כמוך הופך לסדום ועמורה.

בעברית קלה, פרט לאמונה באל יחיד שלכאורה יודע ואחראי לכל מה שהיה, נימצא וטרם אירע, רוב המיצוות בעשרת הדיברות מתייחסות לצורך לכבד את מעשי הבריאה, להימנע מפגיעה, לעשות טוב ולבקש הסדרה.

יתכן שאם אנשים יכבדו את ההוראות העתיקות יהיו בעולם פחות מלחמות. מצד שני, ממש כמו הרעיון שמשיח אולי יגיע להושיע, יכול להיות שהמיצוות הקדושות מייצגות שאיפות.

חוץ מזה, נראה שלא ממש משנה במה מאמינים, וכך אנו חשים פחות אבודים, גלמודים ומפוחדים.

ציטוט:

מחקר חדש מגלה מסקנה מפתיעה: עיסוק במדע מעניק את אותם יתרונות שמעניקה האמונה בדת.

עד כאן ציטוט.

מעניין שהגישה המדעית דורשת הגינות, שקיפות והוכחה לכל טענה, כזו שניתן למדוד במציאות. למרבה הצער, בפוליטיקה ובאמונה אין כזו דרישה.

קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר בשם- טרור יהודי זה סיכון לאומי. קישור למאמר בשם-הכנופייה מתנגדת לחזון המדינה?  קישור למאמר בשם- מרד בחזון לציון יביא אסון.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן