איומים ונזקים מספקים צידוקים

איומים ונזקים מספקים צידוקים

כמובן שמותר להאחז באמונה, לא לותר עליה משום סיבה, ואפילו לחשוב שעדיף שלא להתקיים כלל מאשר חלילה לשקול גמישות מחשבתית או תובנה רעננה לנוכח מציאות שמשתנה.

למרבה הצער, קיבעון מחשבתי לפעמים מוביל לשאון, מדון, אסון ויגון. ככה זה בחיים, והמעגליות המחזורית של האירועים ההיסטורים העגומים מוכרת היטב לאומה העתיקה, המצולקת והרדופה שהביאה לעולם את האמונה באלוהים, כמו גם כמה ציוויים מוסריים ואנושיים בסיסיים שמאפשרים חיי קהילה תרבותיים.

בתורה הקדושה עיקר המסר הוא שאסור לגרום לפגיעה, ושיש להתחשב בזולת כאילו הוא אתה. מסיבות שונות, אולי מחמת ילדות קשוחה או בגלל הסתה לשנאה, יש שצומחים בלי יכולת למלא אחר ההוראות החשובות שהגיעו מנביאים שאהבו חרובים, מזקנים נבונים או מימרומים.

למי שאין אלוהים בדרך כלל גם אין יכולת לשלוט ביצרים ויש נטייה להזיק, לפגוע ולהרוג ברואים לצרכים אנוכיים. העולם החופשי לא יכול לאפשר לכאלה דברים רעים להמשיך להשתולל מחמת היותם מסוכנים, פוגעניים ומרושעים.

הכתובים מספרים שמותר לנטרל סיכונים תוקפניים ללא היסוסים, גם אם הם מאיימים, צועקים או דואגים שיבוא עונש סופני למעלליהם הזדוניים.

ציטוט:

איראן מזהירה: קואליציה בינ”ל בים האדום “תתמודד עם בעיות יוצאות מן הכלל”

שר ההגנה האיראני על הקמת כוח להגנה על ספינות בים האדום מפני החות’ים: “אף אחד לא יכול לתמרן שם, אנחנו שולטים באזור”

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, איראן כנראה רוצה להתעמת עם המערב, אולי בגלל שאיזה צאר סיפר לה שהוא לכאורה יעמוד מאחוריה, וביחד הם ינסו לפגוע לעולם החופשי בכלכלה.

לכרגע, איראן עושה פוזה מאיימת, אבל התנהגות כזו בעיקר מעידה על היותה מפוחדת. סך הכל, הנשק שהפרסים מאוד רוצים לפתח כבר מזמן קיים בשפע אצל אוייביהם המפחידים.

נו, טוב. כאמור למעלה, אמונה זו תופעה מושרשת ועמוקה שמאוד קשה לעקרה או לשנותה. לפעמים אין ברירה אלא לנטרל סכנה מלאת שנאה לאחר שהידברות הגיונית וסבלנית לא מועילה, וזה נכון במיוחד אם היא מאיימת ללא בושה, מורה לשליחיה לפתוח במתקפה או מתופפת בתופי המלחמה.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- האיראנים מפעילים מתאבדים? קישור למאמשר בשם- התגרות עלולה להביא לעימות. קישור למאמר בשם- הפחדים הקיומיים לגמרי מוצדקים. קישור למאמר בשם- קדושת החיים ואיומים מעצבנים. קישור למאמר בשם- להתאדות או לא להתאדות? קישור למאמר בשם- אין ברירה אלא לנטרל סכנה. למאמר בשם-המנהיגים האיראנים מאיימים?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “איומים ונזקים מספקים צידוקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן