הפושע הסידרתי הוא עבריין בינלאומי?

הפושע הסידרתי הוא עבריין בינלאומי?

הפושע הסידרתי עלול להפוך לעבריין בינלאומי. נו, טוב. ככה זה בחיים, במיוחד כאשר מונעים מעבר של מספיק מזון לאזרחים שהם פליטים ועקורים, או אם מתאכזרים לשבויים תוך הפרת חוקים אנושיים בסיסיים.

ציטוט:

בעקבות הדיווחים על הוצאת צווי מעצר נגד בכירים בישראל על ידי בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, שר החוץ ישראל כ”ץ הנחה היום (ראשון) את הנציגויות של ישראל בעולם להיערך לגל אנטישמיות וכן להגביר אבטחה סביב מוסדות יהודים ברחבי העולם.

עד כאן ציטוט.

מעניין את מי הנאשם ינסה להאשים? סביר שהוא יספר שכולם אנטישמים והוא לכאורה צדיק תמים. סך הכל אין הרבה סיכויים שהפושע יקח אחריות על מחדלים נוראיים, שכן הוא בדרך כלל ממציא תירוצים ויורה כזבים לכל הכיוונים.

פעם אדם ניסה להאשים את חווה, והיא גילגלה את האחריות לנחש, שלכאורה פיתה אותה בהיותה חסרת דיעה. יתכן שהסיפור המקראי מנסה להסביר לנו משהו אודות הטבע האנושי, שלפעמים הוא קצת ילדותי או עברייני.

להלן ציטוט מדיברי בן גוריון שהקריא את החזון לציון, והוא לא כולל שאיפה להבעיר מדון שיוביל לאסון מלא יגון:

אנו קוראים – גם בתוך התקפת-הדמים הנערכת עלינו זה חדשים – לבני העם הערבי תושבי מדינת ישראל לשמור על שלום וליטול חלקם בבנין המדינה על יסוד אזרחות מלאה ושווה ועל יסוד נציגות מתאימה בכל מוסדותיה, הזמניים והקבועים.אנו מושיטים יד שלום ושכנות טובה לכל המדינות השכנות ועמיהן, וקוראים להם לשיתוף פעולה ועזרה הדדית עם העם העברי העצמאי בארצו.

מדינת ישראל מוכנה לתרום חלקה במאמץ משותף לקידמת המזרח התיכון כולו.

עד כאן ציטוט.

קיצונים מרדניים ולוחמניים גרמו לנו לחורבנות לאומיים, פעמיים. האם הופקו הלקחים?

הנאשם בפלילים רוצה להפוך עצמו לחשוד במעשים שאינם חוקיים גם במוסדות בינלאומיים? לא עדיף להגשים את הכתוב במגילה שהכריזה על הקמת מדינה שיוויוניות ושוחרת שלום ליהודים?

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- פשע מלחמה במתקן כליאה? קישור למאמר בשם- שנאה אלימה אינה עיקרה. קישור למאמר בשם- טרור יהודי זה סיכון לאןמי. קישור למאמר בשם- התרסה ופשע גוררים הענשה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

2 thoughts on “הפושע הסידרתי הוא עבריין בינלאומי?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן