להמשיך לסייע לכנופייה מזיקה?

להמשיך לסייע לכנופייה מזיקה?

לאחר ההתקפה הרצחנית שלא נמנעה על אף ההתרעות ומיכתבי האזהרה מהצבא, גנץ גדי התגייסו לעזור לאומה בשעת צרה, אבל אמרו בבירור שהם לא בא כדי לעזור לפושע שגרם לבעייה אלא למדינה.

כידוע למי שיודעת ויודע, יאיר סירב לחבור לכנופייה, שכן לדעתו חשוב שתהייה חלופה פוליטית ראוייה, דמוקרטית, הגונה, שקולה, ציונית ושפוייה להנהלה שעבריין סידרתי בראשה.

מצד שני, כדי לאשר עיסקה שתציל אח חיי החטופות והחטופים מתוך אחריות ואנושיות הוא הכריז לאחרונה על מוכנות לחבור לממשלה לזמן מה כדי לאפשר עיסקה, בתנאי שהסרבנים הגזעניים, הלוחמניים והמסוכנים יוצאו מימנה. מסתבר שגם חילונים מבינים שפידיון שבויים זו מיצווה מאוד חשובה, וששנאה אלימה אינה עיקרה.

כנראה שברגע שבני יבין שהפושע מזיק לאומה או מנסה להפקיר את החטופות והחטופים לצורכי פוליטיקה, ולהאריך את הלחימה וישיבתו בשררה כדי לברוח מהדחה והרשעה במקום להגיע לפשרה, סביר שהוא יקבל החלטהה נחושה שתשנה את המפה.

ציטוט:

לעזוב את הממשלה – גם בזמן הלחימה.
שעות אחרי שהעביר ביקורת על נתניהו בשורה של סוגיות נשאלת השאלה: לאן מועדות פניו של גנץ? • נתניהו כבר הספיק לתקוף חזרה, והאשים את גנץ ש”טועה בתפיסתו”, מה שגרם לגנץ להמשיך את הקו התקיף נגדו • כשעל הפרק עסקת חטופים וסוגיית היום שאחרי – מה יכול להוביל לפיצוץ שיביא לעזיבת השר וחבר הקבינט, בזמן לחימה?

בהצהרתו מוקדם יותר תקף גנץ ואמר ש”בגלל גרירת רגליים איבדנו זמן לפירוק משילות חמאס, מה שגם מאפשר ליכולות ארגון הטרור לחזור”, וכי “מטרות המלחמה נפגעות”. בנוסף, העביר השר ביקורת חריפה בשורה של נושאים, ובעצם בכל אחת מהסוגיות המהותיות שעל הפרק: בין אם הוא מתייחס לסוגיית החטופים, היום שאחרי, הסיוע ההומניטרי, השיח בכנסת והנורמליזציה.

גנץ בעצם מסמן את הנורמליזציה כיעד המרכזי. לכן, ניתן להעריך בזהירות כי אם הוא יגיע למסקנה שישראל בדרך לעסקת חטופים נוספת, שאחריה תפנה לנורמליזציה – הוא יישאר כשר בממשלה. אולם אם הדברים יתקדמו בכיוון ההפוך, יכול להיות שנראה את חבר הקבינט הבכיר עוזב – גם כשזה אומר שאת השלבים הבאים במלחמה תעשה הממשלה בלי המחנה הממלכתי.

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, בני וגדי באו לסייע למדינה שהותקפה, אבל אם הם יבינו שראש הכנופייה מנסה להאריך את הלחימה ומסרב להסדרה שתשיב את החטופות והחטופים הבייתה לא בטוח שתהייה להם סיבה לתמוך בממשלה עבריינית, לוחמנית ומסוכנת שתגרום לנו לעוד אסון נורא.

בקרוב נדע אם ההנהגה תבחר במה שמבחינה פוליטית טוב לפושע אבל רע לאומה, או תפעל למען השבת הרגיעה והגעה להסדרה. חלילה,הכנופייה תסרב להפסיק את הלחימה כדי להשיב את החטופות והחטופים הבייתה כנראה הפרהסיה העגומה לא תהייה שמחה.

אפילו תמונת ניצחון עם דגל על תל חורבת עשן ברצועה לא ישפר את ההרגשה.

הרצון של הפושע שאחראי לאסון מזעזע בניצחון מפואר מובן, במיוחד לאחר הכישלון שהוביל לאסון והשאלות לגבי העברת המון ממון לאוייבי ציון. מצד שני, קדושת החיים מחייבת כרגע לעשות כל ניסיון להציל את החטופות והחטופים, אחרת יבוא לנו עוד שכול ויגון.

פרט לשלל סיכונים קיומיים חמורים שעדיין קיימים ואפשרות לזעזועים עולמיים, אין סיבה שקצינים אחראיים, שקולים, מנוסים ואמיצים יתמכו בפושעים שמקדמים מהלכים שגויים, מסוכנים, נפיצים ועצובים שגם אינם מוסריים או תואמים לתורת היהודים. סך הכל, מיצוות פידיון שבויים יותר חשובה מתעלולים פוליטיים ואנוכיים.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- משפחת הפשע לוחמת במדינה? קישור למאמר בשם- איומים רצחניים מקדמים הסכמים? קישור למאמר בשם- שיקולים פוליטיים יעצרו פידיון שבויים? קישור למאמר בשם- הכנופייה מתנגדת לחזון המדינה? קישור למאמר בשם- מרד בחזון לציון יביא אסון.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן