למה הפושע מקדם מלחמה?

למה הפושע מקדם מלחמה?

הנאשם בפלילים בחר להתעלם ממיכתבי אזהרה ששלח אליו הצבא וגם מהתרעות של בכירים לגבי הסכנה, ובמשמרת שלו התרחש אסון נורא שמאוד פגע במדינת היהודים.

במקום להשיב את החטופות והחטופים הפושע מנצל את האירוע שהוא לא מנע לצורכי פוליטיקה, כאילו שלא חשוב לו מצב האומה ואזרחיה. סך הכל, כל עוד נמשכת המלחמה הוא נותר בשררה, ובמבחן התוצאה נראה שאין לו כוונה לסיים את המערכה. זו שלאחר חודשים עוד לא השיגה את יעדיה וגובה מחיר נורא, חוץ מזה, הוא לכאורה מחבל במאמצים להגיע להסדרה בכוונה, וזו בעייה שפוגעת במדינה כולה.

ציטוט:

מטה משפחות החטופים האשים היום (חמישי) את לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו בהדלפת ההקלטות, שפורסמו שלשום בחדשות 12. “כל השיחות בפגישות עם ראש הממשלה מוקלטות על ידי לשכתו ומקורביו היושבים בפגישה. למשפחות המשתתפות בפגישה נלקח הטלפון כבר בכניסה”, נמסר מהמטה. “ההחלטה אם להדליף מידע הנוגע לעסקה ולמתווכים בה, היא של לשכת ראש הממשלה”.

“העובדה שניתן לצנזורה אישור לפרסום הדברים הוא חמור ומעיד על אבדן שיקול דעת, חובת הקבינט למנוע משבר שיסכן את חייהם של החטופים”, מתחו המשפחות ביקורת על פרסום ההקלטות. “הבחירה שלא להפעיל צנזורה ולסכן את חיי החטופים אחרי שכבר הופקרו ב-7 באוקוטבר – היא פשע. אנחנו דורשים מהקבינט לעצור את הטירוף ולפעול באופן אחראי להצלת חייהם של 136 ישראלים שהופקרו ונחטפו, וכעת מתנהל נגדם קמפיין מאורגן שמטרתו אחת: להכשיר את הפקרתם של חטופים הנמצאים בידי מפלצות חמאס”.

בעקבות אותן הקלטות נוצר משבר בין קטאר לישראל – בעיצומו של המשא ומתן לשחרור החטופים. הממשלה בדוחא תקפה אמש בחריפות את נתניהו על הביקורת שהשמיע נגד קטאר בפגישה עם המשפחות. “אנחנו מגנים בחריפות את דברי ראש ממשלת ישראל, הם חסרי אחריות ופוגעים במאמצים להציל חיי חפים מפשע”, מסר דובר משרד החוץ של קטאר מאג’ד אל-אנסארי.

בהקלטות שהודלפו מהפגישה מתח נתניהו ביקורת חריפה על קטאר, שמתווכת בעסקת החטופים. ראש הממשלה הסביר כי הוא לא מודה לה באופן פומבי, מפני שהוא סבור שהיא יכולה ללחוץ הרבה יותר על חמאס.

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, הביקורת הקשה על המתווכת ופירסום השמצה והכפשה בוטה כנגדה באה מראש הכנופייה, ותקעה את העיסקה.

למה היה ראוי להשמיע, להקליט ולפרסם את הטחת האשמה המזיקה במקום להשיב את החטופות והחטופים הבייתה ולסיים את המערכה? נראה שהפושע מזיק למדינה בכוונה במטרה לחמוק מהדחה, הרשעה וישיבה בתא.

רק בעייה קטנה יש עם המזימה הנפלאה שתוארה למעלה: האומה קצה בתעלוליו המזיקים של הפושע, וכבר יש הבנה שהוא עבריין סידרתי שפוגע באומה בהתמדה, כנראה במאמץ לחמוק מהענשה.

גם בלי סבב בחירות זריז מייד בתום המלחמה או הצבעת אי אימון במליאה ההליך המשפטי בערכאה ישיב את הסדר למדינה שכבר מספיק סבלה.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- הכנופייה רוצה להמשיך במלחמה? קישור למאמר בשם- פוליטיקאים אנוכיים ונזקים לאומיים. קישור למאמר בשם- הכנופייה כשלה ובא אסון נורא. קישור למאמר בשם- הנאשם בפלילים אינו אור לגויים. קישור למאמר בשם- כסף במיזוודה זו בעייה. קישור למאמר בשם- הכסף בא מקטאר והסוף הפך מר.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

2 thoughts on “למה הפושע מקדם מלחמה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן