כמו היסטוריה, גם הסתה חוזרת על עצמה

כמו היסטוריה, גם הסתה חוזרת על עצמה

לאכזבת הבוגדים בעיקרה של תורה, העצרת להנצחת השנאה הביאה רק כמה אלפים בודדים לכיכר הריקה שבה הסתה פרועה פעם גרמה לרצח נורא, שזיעזע ושיסע את האומה, והסיתה מחזונה ודרכה בצורה אלימה .

האירוע הגדוש מאות אלפים בכיכר מלכי ישראל היה נגד אלימות ובעד שלום, אבל שלוש יריות זדוניות בגב בהשראת מסיתים מסוכנים גדעו את החלום.

מוזר שהסתה מתמידה לטינה ואיבה יכולה אפילו לגרום לחובשי כיפה נבונים ומלומדים לשכוח מעיקר מצוותה ולבצע חטא איום ונורא בכוונת תחילה. נו, טוב. יתכן שזה עניין שקשור לקשיים בהבנת המקרא, בעייה נפשית קלה או סתם תוצאה של ילדות קשה עם גננת לאומנית וקיצונית נחמדה.

ציטוט:

אלפים הפגינו נגד הממשלה: “גנבו לנו את המדינה”

בין המשתתפים היו הח”כים צחי הנגבי, מירי רגב, עמיחי שקלי, בצלאל סמוטריץ’ ואיתמר בן גביר. במקביל, בכיכר רבין התקיימה עצרת זיכרון בהשתתפות מאות בני אדם לראש הממשלה יצחק רבין.

אלפי בני אדם הגיעו אמש לעצרת מחאה של הימין נגד הממשלה, שהתקיימה בכיכר הבימה בתל אביב. בין המשתתפים היו הח”כים צחי הנגבי, מירי רגב, עמיחי שקלי, בצלאל סמוטריץ’ ואיתמר בן גביר.

חלק מהמפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב בין היתר: “חייטי תיק 4000 לדין”, “ביבי מלך, אני גאה בך”, “הצילו, תינוק מגודל מנהל את המדינה”, “בנט הורס את המדינה”, “בנט מסוכן לישראל”

ציטוט עם ציטוטים:

כידוע למי שיודעת ויודע, הסתה לשנאה ולפלגנות, הכפשה, השמצה, הלבנת פנים ברבים ורצח בירייה לא נכללים בין החוקים בתורה. למעשה, ההמלצה המרכזית היא לכבד אחרים, לבקש ולרדוף שלום ולהימנע מפגיעה בבצלמים, יצירים וברואים.

למרבה הצער, בעולמו קיימים כמה מתחזים צעקנים ליהודים שלא ממש מבינים דבר בכתובים. מסיבה זו הם תוקפניים, אלימים, פוגעניים, מרדניים, מטרידים, מעליבים, מתריסים ועושים כמיטב יכולתם להפיץ שינאה ברבים.

ציטוט:

במקום עצרת רבין בכיכר – עצרת ביביסטית עם איתמר בן גביר.

אל תתבלבלו, לא זיכרון רבין מטריד כרגע את המבוע שמתוכו נפלט מסע ההסתה הזה לחלל האוויר, אלא נתניהו. יותר נכון, חוק נתניהו. נשוא החוק מבין את המצב ומנסה לסכל אותו בכל מחיר.

ציטוט:

“בכיכר מלכי ישראל”: פעילי ליכוד מארגנים הפגנה יומיים לפני יום השנה לרצח רביןבהזמנה להפגנה, בהשתתפות ח”כים, צוין כיכר מלכי ישראל – שמה הקודם של כיכר רבין ששונה לאחר הרצח.

ציטוט מדיברי בן גביר:

כמו שהגענו לסמל הזה אנחנו יכולים להגיע לרבין.

עד כאן ציטוטים מפעילות זדונית ומרושעת שנועדה ליצור עימות.

מה אפשר לומר? כנראה שהקרב למען הדמוקרטיה ודרכה של תורה עוד לא נגמר, שכן עדיין יש בארץ קומץ גזענים זועמים וצעקניים שמשתוללים בכיכר, ממש כבעבר.

למרבה הצער, כולנו זוכרים וזוכרות איך זה נגמר, ולכן אין טעם לחכות לסוף המר. יש להוציא את ההסתה והגזענות האלימה אל מחוץ לחוק, ומי שימשיך בזה יתכבד נא וישב במאסר כדי להרהר בדבר, ואולי גם קצת להתחרט על הנאמר.

הסתה לשנאה ופגיעה אינה דרכה של תורה, שעיקרה כבוד לזולת, התחשבות וחמלה. מי שלא מבין את העיקר כנראה צריך לבלות זמן בלמידה, בישיבה, במחלקה סגורה או במאסר במתקן כליאה.

קישו למאמר במעריב.. קישור למאמר בשם- עצרת להנצחת השנאה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

3 thoughts on “כמו היסטוריה, גם הסתה חוזרת על עצמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן