תהייה ועדת חקירה ליועץ הכנופייה?

תהייה ועדת חקירה ליועץ הכנופייה?

אחרי הרבה עיכובים והשהיות, דחיות, מיזמוזים ומריחות, סוף סוף תוקם ועדה שתספר לנו שביטחון המדינה לכאורה נמכר והופקר בגלל סיבות חמדניות ואנוכיות. מי יודע? יתכן שהרב חסדו גם מקבל תחינות חילוניות אחרי שהוא מסיים עם הכשרות.

ציטוט:

הממשלה תאשר ביום ראשון הקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות.

המהלך, אותו מקדם שר הביטחון גנץ בתמיכת שר החוץ לפיד, מתאפשר לאחר שראש הממשלה בנט הסיר את התנגדותו.

הנה ציטוט מנבואה עתיקה שנכתבה לפני איזה ארבע שנים אבל כנראה לא עוררה סערה:

אחרי שנגלה להפתעתנו שביבי הוא נהנתן שנהנה ממתנות ותשורות יקרות, הדבר הבא שיצוף לנו בפרצוף זה צוללת שיודעת ליצלול אבל לא מסוגלת לעוף. אומנם, היועץ כיבס, ייבש  וגיהץ חלק מההאשמות השוליות, אבל עדיין הוא צריך לחקור לעומק את נושא הצוללות. 

לצערי, שמתי לב שהיועץ לא סיפר שהוא לא חוקר חשדות נוספים שהם חמורים אף יותר, אפילו שעל הדברים הקטנים הוא העדיף לוותר. להבנתי הדלה זה בעצם אומר שהסיפור רק החל, וכנראה לא עומד להגמר באיזה מלון יוקרתי, שי נדיב או תשר חסר פשר. דומני שצוללות זה כבר סיפור אחר, וגם הוא יתברר.

בקיצור, כנראה שבקרוב נעבור ממתנות קטנות במאות אלפים לצוללות במיליארדים, ולכן יש בעלילה הזאת המון בעיות מישפטיות רציניות. יש ניגוד עיניינים, יש ביטול תמוה של מיכרזים ממשלתיים, יש הצבת תנאים למוכרים, יש קרובים שמשום מה מעורבים, ויש המון מזומנים.

עד כאן ציטוט.

הציטוט האחרון משקף את מה שעכשיו מתרחש במציאות, אבל הוא גם כולל טעות. שם המאמר הוא- בקרוב נעבור ממתנות לצוללות, אבל הנבואה החילונית כנראה לא לקחה בחשבון את השחיתויות, העיכובים, הדחיות, תקיעת המקלות בגלגלים וההשהיות התמוהות.

כשיפורסמו המסקנות המפחידות והעצובות חשוב שהתושבים והתושבות יספרו שהן והם לכאורה מופתעים ומזועזעות. כדאי לומר שזה פשוט לא יכול להיות, ואפשר גם לדבר על אכזבות, התפקחויות או חרדות קיומיות.

בלי כאלה תגובות חברי וחברות ועדת החקירה עשויים ועשויות חלילה לחוש זניחים או משעממות, אבל בפועל חיוני שהציבור יבין שהשמועות המטרידות הן לכאורה לגמרי נכונות. סך הכל, בלי להבין שיש בעיות קצת קשה לחשוב על פתרונות או תיקון התקלות.

היועץ המשפטי לכנופייה שהודחה רשאי להראות לציבור מרצונו החופשי שהוא מסייע לפשעים, חטאים ועוונות, נותן הקלות ומחלק מתנות, אבל למרבה השמחה אין לו מה לעשות כנגד חקירת פרשת הצוללות.

מי יודע? אולי קרב ובא היום שבו תישאל השאלה המביכה מדוע השותף הנאמן של העבריין הכזבן מנע בדיקה, עיכב והישהה? האם היועץ המלומד יודע שבגידה בביטחון המדינה בעבור עמלה אישית שמנה היא עבירה די חמורה? האם ברור לו משנות ההכשרה שהחוק קובע שהמסייע לפשע מקבל חצי מעונשו של המורשע שחטא?

מתוך חמלה ודאגה פעם או פעמיים בעבר הועלתה הצעה ליועץ להפוך עצמו לעד מדינה כדי לזכות בתהילה במקום בבושה גדולה והענשה, אבל נראה שהוא התעלם מימנה. נו, טוב. כנראה שזה עניין של בחירה, וצריך לכבד אותה אפילו אם התוצאה עלולה להיות קצת עגומה.

יודעי דבר מספרים שאחרי החטאים העליזים באים עונשים מצערים. למעשה, אפילו בתורה מוזכרים עקרונות דומים. חבל שהדברים המוכרים לא ידועים למי שלכאורה מסייע לפשעים, ובכך לוקח על עצמו סיכונים משפטיים חמורים.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- בקרוב נעבור ממתנות לצוללות. קישור למאמר בשם- ועדות חקירה יושיעו את הדמוקרטיה. קישור למאמר בשם- בקרוב יהייה יותר טוב. קישור למאמר בשם- למצוא את החיובי בפלילי

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

דילוג לתוכן