אולי מקרע תצמח ישועה

אולי מקרע תצמח ישועה

רגע האמת מתקרב, והדבר עשוי לרמז על עתיד מלבב. כמובן שזה לא יהייה קל או נעים, אבל פעמים צריכים להציב גבולות נחושים וקשוחים כדי למנוע נזקים יותר חמורים.

קצת קשה לגנרל להוביל חיילים לקרב בלי לקבל את אימון מהלוחמים ולהגדיר את יעדיו.

מי יכבד את הוראותיו או את כוונותיו הנלוזות של מנהיג עברייני וסרבני שמסובך בכיתבי אשמה עד אוזניו?.
בדמוקרטיה הרוב קובע, ואם כל הצמרת הביטחונית מאוחדת בדעתה, לראש הכנופייה יהייה קצת קשה להיות משכנע, שכן ספינתו מייד תטבע וכולם יבינו שהוא אחראי לבעייה.

ציטוט:

קרע חמור בין נתניהו לבין ראשי מערכת הביטחון, שטוענים נגדו: הוא לא מחליט.
הצמרת הביטחונית סבורה שראש הממשלה מסכן את הישגי המלחמה וגורם נזק אסטרטגי כשהוא אינו מכריע בחמש סוגיות: עסקת חטופים, “היום שאחרי”, המבצע ברפיח, מלחמת ההתשה בצפון ותקציב הביטחון | המצב מזכיר את “מרד הגנרלים” ערב מלחמת ששת הימים.

עד כאן ציטוט.

רק שתי הערות אולי נדרשות.

הקרע החמור שדווח אינו חלילה פוגע באחדות מערכת הביטחון ומפקדיה, שכן הם פועלים למען טובת המדינה ולא למען תעלולים של פוליטיקה. הבעייה היא בין האנשים האחראים לבין הפושע סידרתי עם האישומים שמנסה להמלט מהרשעה וישיבה מאחורי סורגים.

דבר שני, מי שאולי מורד בחזון המדינה לשלום והסדרה זה לא מערכת הביטחון או הצבא אלא ראש הכנופייה שמסרב לקבל החלטה.

במלחמת ששת הימים הצבא דרש לצאת לפעולה ולא להמשיך להמתין כברווזים מזוייפים שמשמשים למטרה. היום, המצב הפוך אפילו שהסיטואציה מאוד דומה.

ראשי מערכת הביטחון מבקשים שתהייה החלטה, ורצוי שהיא תמליץ על יעסקה שתעצור את הלוחמה ותרגיע את הסביבה הנפיצה. לעומתם של אנשי המקצוע שחושבים על טובת המדינה, עומד הפושע סרבני ואנוכי בעיקר מודאג מהדחה משררה והענשה, ומצב האומה נמצא אצלו בחשיבות שנייה.

אומנם, העבריין הסידרתי שוב ושוב נשבע לשמור אמונים למדינה, לדרכה וחוקיה, אבל הפושע נוהג לצפצף על חוקים מהמקפצה מאז תקופה ארוכה.

למפקדים קשה לתת דוגמה אישית אם יש להם תסבוכת משפטית, אחריות למפלה לאומית והם גם מציגים התנהגות עבריינית. סך הכל, פרט לטובתם האישית ומזימתם הפוליטית של הנוכלים צריך גם לחשוב על שלומה וביטחונה של האומה העברית.

בצבא מלמדים שאסור לציית לפקודה שאינה חוקית ודגל שחור מתנוסס מעליה. למרבה הצער, ראש הכנופייה הוא עבריין מסוכן שגורם נזק כל הזמן. לפיכך, לא בטוח שהוא יצליח לשכנע קצינים מנוסים לבצע מעשים כוחניים שאינם חוקיים כנגד אזרחים עקורים או כאלה שסותרים את מיצוות פידיון שבויים.

ככה זה בחיים. קצת קשה להיות מנהיגים בודדים בלי פקודים, תומכים ומשרתים, וזה במיוחד נכון במשטרים דמוקרטיים שאינם רודניים.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- פידיון שבויים ואישומים פליליים. למאמר בשם- הפושע הסידרתי הוא עבריין בינלאומי? קישור למאמר בשם- שנאה אלימה אינה עיקרה. קישור למאמר בשם- טרור יהודי זה סיכון לאןמי.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

2 thoughts on “אולי מקרע תצמח ישועה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן