מאיגרא רמא לערכאה ותא?

מאיגרא רמא לערכאה ותא?

עוד לפני השבת השחורה הייתה אצלנו בקהילה תסיסה ומחאה שלא פסקה, וזאת בגלל המזימה לרמוס את הדמוקרטיה כדי למלט חוטא סידרתי מהרשעה.

העם כבר מזמן מאס במעלליו המזיקים, הפסולים, העברייניים והמסוכנים של הנאשם בפלילים. במשך חודשים רבים הציבור יצא למחות בהמוניו ברחובות, בצמתים, בכיכרות ובגשרים עם מיצגים ודגלים לאומיים.

בקיצור, לא ממש נראה שהבוחרים במדינה היו מרוצים מהתוכנית לבטל את שיטת המישטר וחזון המייסדים רק כדי לחלץ עבריין נכלולי מישיבה מאחורי סורגים.

לאחר התקפה רצחנית ושטנית, שהייתה ידועה להנהלה אך משום מה לא נמנעה, נאלצנו לפתוח במלחמה שעוד לא נגמרה. באחת הפסקנו להתווכח ויצאנו יחד שכם אל שכם כדי להגן על הבית, להביס את אוייבינו ולנצח.

פרט ליגון, להרס ולשכול שניגרמים בגלל עימותים אלימים, האירועים הכואבים הללו גם גורמים לאנשים קצת להתפקח, ולהבין שדרושים שינויים כדי למנוע סיכונים.

למעשה, מאוד סביר שהפסוק הנכון והנבון שאומר- “סור מרע, עשה טוב, בקש שלום ורדפהו” נכתב אחרי שאבותנו למדו מהניסיון רב היגון.

בעברית קלה, חשוב לנסות להגיע לפשרה ולעשות הכל כדי להימנע מפגיעה. ברגע שמאבדים שליטה יש סיכוי טוב שלכל הצדדים יגרם נזק נורא.

למרבה הצער, לפושע שבראש הכנופייה אין הרבה שליטה בחבריה, שכן אין לו יכולת לפטר אותם בלי להסתכן בהדחה והרשעה. מסיבה זו, העבריינים משתוללים ועושים בערך כל מה שהם רוצים. הם מונעים תקציבים משכנים מתונים, דבר שגורם לסיכונים, מחלקים נשקים צבאיים לחברים שאינם כשירים, מאומנים או שקולים, ועושים כמיטב יכולתם להתנגד להסדרים מצילי חיים לתקוע לציונים השיוויוניים מקלות בגלגלים.

המצב לא ממש טוב. למעשה יש שפע יגון, סבל, וגם הרבה דאגה, חרדה ומכאוב. האחראי לבעייה, זה שהוביל אותנו עד הלום, לא ביקש סליחה, לא התנצל על שעשה שגיאה נוראה שפגעה במדינה, ועוד לא הלך הבייתה.

הדבר היחיד שקבוע בעולמו זה שינוי מתמיד. מי יודע? יתכן שהאימרה- “מאיגרא רמא לבירא עמיקתא” גם היא מייצגת איזה חוכמה עתיקה. במילים של ימינו, במידה והפושע הסידרתי לא יתנדב ללכת העם כנראה יראה לו את הדלת בצורה מנומסת.

ציטוט:

דובר ש”ס באמירה מפתיעה על נתניהו: “רוב הציבור מעוניין בהנהגה חדשה ביום שאחרי”
כלפי חוץ מתייצבים החרדים מאז הטבח מאחורי ראש הממשלה, אולם מתחת לפני השטח מתרחשים הליכים איטיים. בביטאון ש”ס כתב הדובר אשר מדינה כי הגיע הזמן לשינוי: “זה הספיק לנו”

עד כאן ציטוט.

נו, טוב. אם גם נציגיו המכובדים והמזוקנים של השוכן במרומים כבר לא ממש מרוצים מהנאשם בפלילים על אף השלמונים הציבוריים הנדיבים, יתכן שהדמוקרטיה הישראלית תראה ימים יותר יפים.

מצד שני, לא ממש בטוח שכזבן סידרתי שהוא גם פושע מורשע באמת יקח את צאת מרעיתו ויפרד מחברו הנאשם הפלילי, זה שעימו בילה תקופה מאוד ארוכה. יכול להיות שההצהרה רק נועדה לצרכי הפעלת קצת לחץ ומרצון להשמע כישראלי ממוצע, אבל במבחן התוצאה, ובגלל הקנייה והמכירה שנהוגה אצלנו בפוליטיקה, גם יכול להיות שהכנופייה תשאר נאמנה לחבריה. יודעי דבר מספרים שרק השוכן ברקיע יודע.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- גודל המחדל נחשף לקהל. קישור למאמר בשם- בגידה זו בעייה כאובה. קישור למאמר בשם- הפושע והלקוייה מזיקים למדינה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

5 thoughts on “מאיגרא רמא לערכאה ותא?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן