שנאה אינה עיקרה

שנאה אינה עיקרה

כזכור למקוננות ולאבלים, קיצונים קנאיים ואלימים כבר הובילו אותנו לשני חורבנות לאומיים.

יודעי דבר מדווחים שהרב חסדו השוכן במרומים המליץ למאמינים בו לסור מרע, לעשות טוב לנסות להסתדר עם השכנים.

כמובן, מי שמתעקש להיות איום קיומי ומסרב להידברות שתוביל לאיזה הסדר הגיוני לוקח על עצמו סיכון ממשי.

שלוש פעמים ביום יהודים מאמינים אומרים- שים שלום. לעומתם, מי שלא מבין בכתובים בדרך כלל מבצע חטאים, לא שולט ביצרים פסולים, ובמקום לנהוג באחרים בכבוד, כבעצמו, מבקש לפגוע בזולתו.

עיקרה של תורה הוא הימנעות מפגיעה. למרבה הצער, רשעים, עבריינים סידרתיים, ביריונים ופושעים מצפצפים על ההוראת הקדושות מימרומים. לפיכך, אין ברירה אלא לשים להם גבולות ברורים ונחרצים.

ציטוט:

המתנחלים מחרחרים מלחמה.

המתנחלים בגדה המערבית מנצלים את “שעת הכושר” שנפלה לידם בחסות המלחמה שבה פתח החמאס, כדי לגרש אלפי פלסטינים מבתיהם ואדמותיהם. הם מטילים עליהם אימה בשיטות שונות, והכל כדי לסלקם מכפריהם.

עד כאן ציטוט.

הטרור היהודי הוא סיכון לאומי. זה לא נעים להודות ברבים, אבל בזכות פליטיקאים עברייניים שטיפחו גידולים פראיים צמחו אצלנו עשבים שוטים, קוצניים, פרועים, מזיקים, רעילים ומסוכנים

החלטת האו”ם על חלוקת הארץ ב 1947 למדינה יהודית ופלסטינית הובילה להכרזת העצמאות והגשמת החלק הראשון ממטרות הציונות. התורה וגם המגילה קוראות לשלום אבל למרבה העוגמה, יום לאחר ההכרזה המדינות השכנות והפלסטינים קמו עליה לכלותה.

היהודים המותקפים סירבו למות, ועל אף מאמצים גדולים להשמידם לאחר שנה וחצי של קרבות מרים ניצחו את יריביהם כולם.

בעיית הפליטים הפלסטינים נוצרה לאחר שישראל גברה על אוייביה. היא הסכימה לחלוקה, אבל אז הותקפה וניצחה מאז אותה מלחמה ישראל מואשמת בבעייה שנוצרה לקמים לכלותה. אומנם, מזמן יצאנו מעזה ללא הסדרה, ועשינו הסכם יציב עם הרשות השכנה, אבל המלאכה טרם הושלמה.

גם היום יש בעולם הסתה, חרדה ושנאה, אבל כל אלה אינם עיקרה של תורה. מי שמקדם אלימות לא מבין דבר ביהדות ואנושיות, ובעיקר מבטא רישעות, קנאות ואכזריות במסווה של לאומנות.

בקיצור, צריך לנטרל איומים ולעשות שלום עם המתונים, שהרי זו ההמלצה מהכתובים. למעשה, שנאה, קיצוניות ואלימות מהוות בעייה לכל האנושות, כזו שיש לטפל בה בנחישות ברצינות.

קישור למאמר בהארץ קישור למאמר בשם- .טרור יהודי זה סיכון לאומי. קישור למאמר בשם- הטרור היהודי הוא סיכון לאומי. קישור למאמר בשם- למה המורדים הכשרים אלימים? קישור למאמר בשם- כמו היסטוריה, גם הסתה חוזרת על עצמה. .

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

2 thoughts on “שנאה אינה עיקרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן