למה הפושעים מפחדים מחוקרים?

למה הפושעים מפחדים מחוקרים?

במקום למלא את שליחותם בעבור ציבור האזרחים ולמען מדינת היהודים, שותפיו הצעקניים של הנאשם בפלילים ניסו לצרוח ולהאשים את המפקד של כל החיילות והחיילים לצרכים פוליטיים.

במילים אחרות, הפוליטיקאים הכושלים והלחוצים מחפשים למצוא אשמים במאמץ להציג עצמם כתמימים בילתי מעורבים. אולי זה היה משעשע, אבל הצורחים הם בעצם האחראים הישירים לאסונות הנוראיים.

מרוב בהלה וחרדה חברי הכנופייה שסייעה לפושע במודע אומרים שאירועים היסטוריים שביצע מנהיג הליכודניקים בכוחנות חד צדדית ובלי הסכמים היא לכאורה הסיבה לכשלים העכשוויים.

לדעתם המלומדת, התוקפנית והצרחנית, הנאשם בפלילים גרם למחדל נורא שהוביל לאסון ומלחמה, ולכן כביכול אין שום צורך לבדוק מה קרה כי הבעייה עדיין לא נפתרה. אולי יש היגיון בטענה ההזוייה, אבל מאוד קשה למצוא אותו גם לאחר בדיקה יסודית והגות מעמיקה.

בעברית קלה, המחשבה שחלילה תהייה חקירה ובדיקה לגבי מה הוביל לאסון לאומי נורא כנראה מאוד מפחידה את חברי הכנופייה. חלילה יתגלה שכל הבושות, התסבוכות המשפטיות, המהומות האזרחיות כנגד מזימות רודניות, המכות המדיניות, האסונות הנוראיים, המחדלים, הזוועות הרצחניות והצרות העצובות באו למדינה בזמן המשמרת של הפושע עם שלל ההאשמות הפליליות.

ציטוט:

דיון הקבינט על ה”יום שאחרי” התפוצץ עקב עימות בין שרים לרמטכ”ל.

ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני הסתיימה במתקפה של 4 שרים: “בזמן הזה מתחילים לתחקר?”, מנגד עמדו גלנט ושרי המחנה הממלכתי: “הרמטכ”ל יכול לעשות מה שהוא רוצה”. הרקע – הקמת צוות לתחקור התנהלות צה”ל במלחמה. רה”מ בתום העימות: “נמשיך בפעם אחרת”, שרים שנכחו בדיון: “נתניהו נהנה”

רגב הוסיפה: “אתה לא עונה לי ואני רוצה שזה יהיה ברור. יש לנו לא מעט שאלות על התנהלות הצבא, אבל אנחנו כל הזמן אומרים לעצמנו, ‘זה לא הזמן אנחנו במלחמה’, ואתם בזמן הזה מתחילים לתחקר?”.

עד כאן ציטוט.

בקיצור, קבוצת צרחנים תוקפניים ואלימים הסתערה על מפקד הצבא בעבור פושע סידרתי שיורשע, כנראה בגלל שהקצין האחראי העז לחשוב על צוות בדיקה שיפיק לקחים באומץ גלוי וימנע את האסון הבא.

לכשעצמה, תיחקור ובדיקה של פעולה זו פעולה הכרחית, שיגרתית וחשובה בצבא. הבעייה היא שחברי הכנופייה כנראה מבינים שיחשפו כשלים מזעזעים, מחדלים נוראיים ופשעים חמורים, אז הם מנסים להאשים אחרים ולתקוע מקלות בגלגלים בעזרת צרחות מרושעות ושיקריות, האשמות מגוחכות ופיצוצים מילוליים.

איך בדיוק ניתן לנהל ישיבת ממשלה ומדינה במצב מלחמה אם חברי הכנופיתמ תוקפים את הצבא ומערערים את האימון בו בכוונה? זה תורם למדינה או סתם נעשה לצורכי פוליטיקה זולה ובוטה?

עם ישראל זכאי לדעת מי גרם לו נזק נורא, וזאת כדי למנוע צרה חדשה. כך היה בערך לאחר כל מערכה. הניסיון הזדוני והחוצפני למנוע בדיקה ולפוצץ ישיבה לא יהייה מקובל על רוב המדינה. זה הזמן להפריע לצבא?

אסור להפריע לממשלה במילוי תפקידה למען האומה, זה נכון אפילו שרעיון החקירה מאוד מלחיץ את העבריינים שגרמו לבעייה ועכשיו הם מנסים להסתיר אותה בעזרת יצירת מהומה מפריעה או סתם מתאמצים לגלגל אשמה ולהכפיש את הצבא ללא סיבה.

סך כל, כולם יודעים שתפקידו החוקי הוא לציית לממשלה ולכן כוחות הביטחון לא לוקחים יוזמה ליציאה למלחמה או קובעים להנהלה את דרכה והתנהלותה. אפילו אסור לקצינים להתלונן בעיתונות שהדרג המדיני חטא, פשע, שגה או התעלם משלל מיכתבי אזהרה מסיבה שאינה ברורה.

הערה אחרונה: את התמונה למאמר יצרה בינה, שהיא לא באמת עיתונאית בעלת תובנה אלא רק מכונה חשמלית מדהימה שיוצרה במטרה ליצור תמונות מזוייפות בצורה אמינה. לפי הדיווח שהגיעה מימנה למערכת, דומה שהיא חשבה שראש הכנופייה מתאמץ להתחזות לטהור, צח ונקי בעוד שבמציאות הוא בעצם הפושע שאחראי למצב הנוראי ולכשל הלאומי.

קישור למאמר בידיעות קישור למאמר בשם- .פושע פלילי גרם לסיבוך בינלאומי. קישור למאמר בשם- בגידה סידרתית בכתובה ובמדינה. קישור למאמר בשם- בגידה זו בעייה כאובה. קישור למאמר בשם- בגידה זו בעייה. קישור למאמר בשם- הפושע והלקוייה מזיקים למדינה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

2 thoughts on “למה הפושעים מפחדים מחוקרים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן