יצרים רעים מבקשים גבולות ברורים

יצרים רעים מבקשים גבולות ברורים

כידוע למי שיודעת ויודע, גיבורים מצליחים להשתלט על יצרים רעים ולהתגבר על דחפים מזיקים. האחרים כנראה מנסים להאשים נחשים ונשים, משמיעים תירוצים מגוחכים ובכל זאת מסתבכים עד צוואר בחטאים סידרתיים.

התופעה העגומה הזו מתרחשת מידי פעם משום שלפושעים, עבריינים וביריונים כוחניים אין יכולת להתחשב בחוקים מוסריים. למעשה, דומה שאין לחוטאים אלוהים, קיימת בם נטייה מעצבנת לעולל כל מה שהם רוצים, וזאת אפילו שחציית גבולות אדומים מובילה לעונשים קשים.

ציטוט:

צעד אחד רחוק מדי: איראן עשתה טעות אסטרטגית כשתקפה את המיכלית ליד חופי הודו.
תקיפת המיכלית המסחרית אל מול חופיה המערביים של הודו, מצטרפת לשורת איומים של בכירים איראנים ולסיוע מודיעיני של איראן לחות’ים באופן שמטשטש את גבולות האחריות בין איראן לפרוקסי שלה.

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, מרוב זעם איום ותאווה לגרום פגיעה מלאת שנאה הפושעים האלימים חצו קו אדום, ולכן תהייה להם בעייה. ספק עם מדינות העולם התרבותי יבקשו בעבורם רחמים באולמות ממוזגים או יתאמצו לסייע לעבריינים תוקפניים שלא מכבדים את הכללים.

סביר שהצאר האכזר של הרוסים ינסה להביע קצת התמרמרות, ואולי יטען בזעף מלווה באיומים מפחידים שהעולם המערבי סתם מחסל איומים מסוכנים ותוקפניים בלי להתחשב במאמציו הזדוניים לארגן את החברים לגרום לאמריקה נזקים.

נו, טוב. אין בעצם הרבה מה לפחד ממילים, שהן קצת פחות הרסניות מטילים. סך הכל, בזכות ציוני נחוש, נבון ואנושי לישראל ולאמריקאים יש יכולת מצויינת לנטרל איומים, גם את אלה שטסים בזריזות בגובה רב עם ראש קרב.

אולי חשוב שרודנים שאפתניים יקחו בחשבון, אם הם מסוגלים להיות רגועים, שקולים והגיוניים, שלהרבה משטרים דמוקרטים וחופשיים בעולם יש אמצעים הגנתיים יעילים. חוץ מזה, גם יש להם ניסיון קודם בטיפול יסודי ונחוש בשליטים רודניים, תוקפניים, כוחניים, אלימים ורצחניים, כאלה שלא מכבדים את החוקים ומזיקים לאחרים לצרכים אנוכיים.

בקיצור, מי שבכוונה רעה מזיק לאחרים לוקח על עצמו סיכונים גדולים.

קישור למאמר במעריב. קישור למאמר בשם- פוזה מאיימת ותמונה מזוייפת. קישור למאמר בשם- הטובים נגד הרעים. קישור למאמר בשם- רק בתימן יעלה עשן? קישור למאמר בשם- התגרות עלולה להביא לעימות. קישור למאמר בשם- הפחדים הקיומיים לגמרי מוצדקים. קישור למאמר בשם- אין ברירה אלא לנטרל סכנה

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “יצרים רעים מבקשים גבולות ברורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן