קדושת החיים ופידיון שבויים

קדושת החיים ופידיון שבויים

מטרות הלחימה בעזה הן שיחרור החטופים ומיטוט שילטון רצחני שמהווה סכנה.

למרבה הצער, יש סתירה קלה בין היעדים החשובים, והדבר מחדד את ההבדלים בגישתם של המנהיגים. לפושע שנאשם בפלילים כנראה חשוב להשמיד את האוייבים, ובכך להראות עצמו כמצביא מנצח ורב מעללים אפילו שהוא זה שהתעלם משלל אזהרות ולכן אחראי ישירות למחדלים המזעזעים.

לקצינים מנוסים, מפוקחים ואנושיים נדמה שקודם כל צריך להציל את חייהם של החטופות והחטופים, ורק אחר כך לעבור ליעדים הבאים. ההבדלים בגישות מעוררים ויכוחים ומשקפים ערכים קצת שונים.

בקיצור, יש אנשים אחראיים השמים את קדושת החיים בראש השיקולים, ואחרים בעיקר חושבים על מעמדם כבודם ותדמיתם בעיני הצופים.

ציטוט:

הוויכוח בין איזנקוט לנתניהו על השבת החטופים.

בכירים טוענים כי המחלוקת עוסקת בשאלה האם יש לנקוט צעדים לשחרור החטופים שיובילו לסיום המלחמה, כפי שמציעים מתווכים שונים. איזנקוט דרש להגביר את המאמצים, בעוד נתניהו וגלנט שבו וחזרו על גישת הלחץ הצבאי, בעודם טוענים ששחרור החטופים חשוב “אך לא בכל מחיר”

עד כאן ציטוט.

מה אומרת התורה לגבי פידיון שבויים? את הטרוריסטים ניתן לצוד במשך שנים. לעומת זאת, לחטופות ולחטופים אין זמן, וצריך להשיבם לבני המשפחה האומללים ללא דיחויים.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- המסובך בפלילים סיבך אחרים. קישור למאמר בשם- הפושע שהתעלם ימצא אשם. קישור למאמר בשם- הכסף בא מקטאר והסוף הפך מר. קישור למאמר בשם- לתת אימון באדם הגון. קישור למאמר בשם- .פושע פלילי גרם לסיבוך בינלאומי. קישור למאמר בשם- בגידה סידרתית בכתובה ובמדינה. קישור למאמר בשם- הפושע והלקוייה מזיקים למדינה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

One thought on “קדושת החיים ופידיון שבויים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן