רוב העם לא מאמין לנאשם

רוב העם לא מאמין לנאשם

בדמוקרטיה החוק קובע מסגרת מוסרית שהיא שיוויונית, חוקית ותרבותית, ולציבור יש יכולת מידי פעם לבחור בהנהגה אחראית או עבריינית, תלוי ביכולת הקבוצות לשכנע שהן ראויות לקבל תמיכה זמנית.

את החוק אי אפשר לשנות, ממש כמו שאין יכולת לשכתב את עשרת הדיברות, אפילו שהציבור לפעמים מתלהב מפרות זהובות, קרות, דוממות ואדישות.

העם מידי פעם טועה, ונוהה אחרי אלוהי שווא רק בגלל שאלה נראים נוצצים כזהב. התורה מסבירה למתעניינים בה שכל פעם שהציבור הנבחר זנח את מיצוות התורה, חמד, רימה, גנב, פגע, נאף וחטא הגיעו אסונות ועונשים מאוד קשים לאומה.

ציטוט:

על רקע המשך הלחימה הקשה ברצועת עזה, הקיפאון בסוגיית החטופים וההסלמה המתמשכת בצפון – האופוזיציה מתחזקת השבוע במנדט. כך עולה מסקר “מעריב”, שנערך על ידי “לזר מחקרים”

כתוצאה מכך, מתחזק גוש מפלגות האופוזיציה במנדט אחד ל־71 מנדטים, בעוד הקואליציה יורדת במנדט – ל־44 מנדטים. בני גנץ מוביל על בנימין נתניהו בהתאמה לראשות הממשלה עם 49% לעומת 32% – עלייה של 3% לעומת השבוע שעבר, שבו קיבל גנץ 46% תמיכה לעומת 34% לנתניהו. 

עד כאן ציטוט

בעידן המודרני אנו צופים בטלוויזיה, בניידים או בכותרות העיתונים, ולא ממש מתפעלים מאנשים מעניינים שעולים על קופסא בכיכר העיר ההומה וטוענים שהם לכאורה קיבלו הוראה קדושה מהשכינה עצמה לבוא ולהודיע ברבים שיש חובה דחופה לתקן את הסטייה.

למעשה, מי שינסה לספר בפרהסייה שהוא נביא חילוני או קדוש רוחני בעל גישה ישירה לטלפון האלוקי כנראה ישמע שהנבואה הקדושה ניתנה רק לכל מיני מזוקנים הזויים מהמיקרא, ושהאחרים הם סתם שוטים או מתחזים שעושים רווחים נאים ממכירת ברכות או מיים קדושים למעריצים.

במקום להאזין לנביאים הזויים בימינו יש נטייה לשאול אנשים מה דעתם, ואז לפרסם את המימצאים המחקריים ברבים. זה נעשה אפילו שהלך הרוח בציבור דומה לגלים שעולים ויורדים או לעננים, ששטים, נקבצים, מתפזרים או מרטיבים.

ללא קשר לנאמר לעיל, הסקרים האחרונים די יציבים מראים בבירור שהעם מאס בנאשם. למעשה, שוב ושוב רואים שאין לציבור אימון במי שאחראי לאסונות נוראיים. לעומת זאת, הישראליות והישראלים כן מעריכים אנשים הגונים, אחראיים, ממלכתיים, אמיצים ומסורים.

בעיברית קלה, הצבעת אי אימון במליאה בקלות רבה תפתור את הבעייה שמהווה סכנה, ותקים לנו הנהגה ראוייה, כזו שאין לראשה שלל כיתבי אשמה ואחריות לאסון לאומי מזעזע. סך הכל, גם העם וגם הסקרים מדווחים באופן מתמיד שלנאשם בפלילים אין עתיד.

כנראה שהבעייה שמעכבת את ההצבעה החשובה במליאה היא שהנאשם הפלילי הבטיח המון שוחד פוליטי בכסף ציבורי למגזר הסחטני.

מסיבה זו, עדיין לא ברור אם ניבחרי הציבור הבדלניים בשחורים יחשבו על רווח כלכלי, אנוכי וחמדני או על טובת העם היהודי שנלחם על קיומו ולהבדיל מהם כן עושה שירות צבאי.

הערה אחרונה: את התמונה שלחה למערכת בינה, כתבתנו נטולת התודעה. כמובן שאין שמץ של אמת בדיווחים של בינה שכן היא נוצרה במיוחד כדי לזייף תמונות הזוייות בצורה שתראה אמינה.

במציאות, אין ממש סיכוי שכל התפוזים בצילום ישארו באוויר, או שהנאשם הלהטוטן באמת יודע לסחרר כדורים ולא רק להפריח מילים ובלונים רקים.

קישור למאמר במעריב. קישור למאמר בשם- הכנופייה מהווה סכנה למדינה. קישור למאמר בשם- למה הפושעים מפחדים מחוקרים? קישור למאמר בשם- .פושע פלילי גרם לסיבוך בינלאומי. קישור למאמר בשם- בגידה סידרתית בכתובה ובמדינה. קישור למאמר בשם- הפושע והלקוייה מזיקים למדינה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “רוב העם לא מאמין לנאשם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן